Alla inlägg under oktober 2012

Av Nanny B - 5 oktober 2012 08:47

Jag har inte kommit fram till något mer än att jag fick så hemska referenser ( enligt den där människan) 

Vilket jag har VÄÄÄÄLDIGT svårt att tro på just nu!!  det ligger nå annat bakom!!  

Mina referenser som jag gav är definitivt inte mina värsta fiender .. tvärtom!!   Eller så är en av dom en fruktansvärt bra skådis att h*n borde hålla till på Dramaten!!

Mina kollegor kliar sig i huvudet och ala ser vi ut som fågelholkar!! Ingen verkar fatta något... 

Den här Historien luktar surt.... jävla surt!  Hoppas på mer svar nästa vecka!!!

Jag ska bara ha rätt!! 


hur som helst så känns hela historien och man är inte på topp..... klart man sitter här med tårar som bränner.. 

meeeeeeeen.... vad hjälper de ??   


ha en härlig helg med er.. 


läste detta på fäjjan och faktiskt så log jag lite.... 


Soumi Rules...

Alla finnar bär kniv! 
- Sälvklat, va ska man annas pära på ? Inse att en hakelpössa para är klumpi och vilka roplem vår man inte, när man skall hämta ut pengar på panken. 

Alla finnar slåss jämt och ständigt! 
- Vi låss inte jämt. Vi måste hinna pasta och supa också. 

Varför bastar alla finnar? 
- Varför lösa på dussvatten, när man kan vettas port siten? 


Finnar svär hela tiden! 
- I helvete heller! Perkele är ingen svortom, tet är ett raftuttryck. 

Varför bär alla finnar gummistövlar och träningsoverall? 
- Man vet altri om te pörjar regna på spjuttävligen. 

Alla finnar är bra på backhoppning! 
- Nej, para tom som inte är pra på hocki, ralli , vormel 1 eller längdsidor. 

Varför emigrerade finnar till Sverige, om det nu är så bra i Finland? 
- Vi va tvungna att agera, så att vi inte skulle få ett u-land som kranne. Tessutom ville vi tela met oss av våra kunskaper om hocki, mopiltelefoner, tesign, arkitektur å nullning... 

Finnar dricker bara Koskenkorva! 
- Inte para, vi tricker även Finlandia, KOFF och Lapin Kulta .

Finnar kan inte blanda groggar! 
- Jotå! 
Vegetarian mix: 8 cl Koskenkorva, lägg i ett ärta, låt tra i vyra sekunter, ta port ärtan, rick! 
White Christmas: 12 cl Koskenkorva och fem troppar tippex. 

Är bastu och sauna samma sak? 
- Pastu är för venskar, nåt tär finnar pyter om.. Sauna är tär finnar pastar
 
 
 
BUSS OCH KRÄM!!!

Av Nanny B - 3 oktober 2012 21:43

Eftersom jag inte kan gå ut offentligt (än)  med vad det rör sig om så får det vara lite osagt..

en handfull människor vet vad det rör sig om  och alla är vi lika förvånade!!

Jag förstår absolut inte ett skit vad som händer men jag kommer att gå till botten med detta även om jag ska gå ut i media !!

Tar inte dom det så sätter jag ut det här i bloggen!! För det ska komma ut ,om det inte är ett stort jävla misstag av  någon! Men då ska jag ha en lika stor ursäkt!!

Mår som en påse hundskit... klart att man funderar... ???

Frågorna är många och svaren man väntar sig verkar ju dröja... 

Har ju aldrig misskött mig.... omtyckt bland gamla och nya ... 


Ska försöka kravla mig upp och kämpa för sanningen även om det är tufft och tungt!!


Till mina nya och gamla.... tack för att ni bryr er..   







Av Nanny B - 2 oktober 2012 08:12

Min första arbetslösa dag var ju lite si och så..

Började med att åka ut och gosa med min finaste prins.. Öppnade stalldörren och de står 10 st havremoppar och glor.. sen bröt helvetet ut!!  Allihopa höll på att rasa döda ner av utmärgling och dom hade minsan inte fått mat på flera veckor ( enligt dom själva) . Det gnäggades, frustades, sparkades i väggar, bankades på dörrar och nån vässade tänderna mot gallret!!!

5 minuter senare så hördes bara hur dom nöjda mumsade havre!  En av hästarna hade väl försökt ta av sig sin pyjamas och den hade han på huvudet som nån slags turban.. ja han stod väldigt stilla och såg väl inte ett shit!! hahahah 

( Ja Emelie. Det var din tokiga häst.) 

8 av dessa ska ha regnkappa på sig utomhus så det var bara att sätta igång!!

En stund senare när 9 av dom redan är ute så ska finaste prins gå ut... och tror du han ville stanna inne med matte och gulla... ÅHHH NEJ det kan du fetglömma..!!  

När jag pysslade om han så stod han snällt kvar men han puttade på mig och hans blick sa.. släpp ut mig!!

han fick vinna idag med... 

For hemåt och svidade om för att hämta min bror och åka ner på ARBETSFÖRMEDLINGEN!! 

Spännande värre... det kundes ju tycka att man kanske kan få se lite nya möjligheter och nya saker..

Öppnar dörren till arbetsförmedlingen  och kliver in ... herregud vart har jag hamnat???

Det satt folk från världens alla hörn överallt... det kändes som jag var på en flygplats i långtbortistan!!

klockan var 11.30 och jag lyckades kryssa mig fram bland alla människor och höll plånboken hårt i handen .

Kom fram till en nummerlappsmaskinen och "plingpling" Grattis !!

 

kollade hur många arbetsförmedlare det jobbade och kunde snabbt räkna ut att det var ju lite väntetid!!

Brorsan och jag tog en promenad efter åkanten och fotade lite... 

 

lite bus blev det och det gick förbi en tant som höll på att skratta ihjäl sig när jag vig som ett kassaskåp ska bestiga en staty!!!  hahahahahah



efter 45 minuter så gick vi tillbaka....

 

jahapp.....   gick omkring på stan... fikade... gick lite till och höll koll på vem som var den lyckliges tur nummer!!

klockan började närma sig tiden jag ska hämta Linn på fritids.... så jag tänkte att det hinner jag väl i den här farten!!

swish och wosch.....  och med ungen i handen skyndade vi oss in genom dörren för att upptäcka att det är nr 140!!

Kände hur tårarna brände och modet sjönk ner till fotknölarna... vaaa faaaaaan!!

tog en ny lapp för att kolla av... 238... 

suckade och gick fram till en som arbetar på bygget och med tårfyllda rådjursögon så frågade jag om det gick att lösa när jag visade henne min lapp !

Var tvungen att hämta Lillan viskade jag fram och försökte se så lessen ut som möjigt!!

Hon såg mitt lilla dilemma och sa att normalt gör vi INTE så här men okej då. hon gick och kom tillbaka efter en nanosekund och sa att det kommer en strax!!

15 minuter senare så var det klart och jag klev ut på gatan igen med en Handlingsplan i näven!!

Resten av dagen så gjorde jag inte ett shit... blev totalt tömd på energi att jag bara satt i ett hörn!!

att va arbetslös suger men jag ångrar mig inte!!  

jag vet ju vad jag vill göra och jag ska tillbaka!!!


tjing tjing








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards