Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Nanny B - 12 oktober 2012 14:13

Hade kaffe-stuga med några ut vänninekretsen igår.. och alla  hade vi något att spotta om!!!

Det var som en skräcködlekonferens.. =)  

Hur som helst så hade Linn feber och låg på soffan och halvsov.

Det började kvällen före med att hon däckade på soffan och när jag tog i henne sen så kände jag hur varm hon var.. tog fram febertermometer och konstaterade 39.8.   Hoppsan!!

Hon hade sagt att hon hade ont i huvudet men inget man reagerade på så där mer än att hon håller väl på att bli sjuk..

När alla goa ödlor hasat sig iväg på egna äventyr så kommer lunchdaten och vi sitter där och myser när Lilltrollet börjar må illa... jag avskyr kräkor och hann rädda soffan men mina ben fick sig en dusch..

all vätska som jag lyckas få i henne kom upp med råge!!!

2 timmar senare och ytterligare en kräktsunami så var hon helst slut. klagat på huvudvärk och var i allmänt risigt tillstånd..

Ringer 1177 för att kolla av med en sjuksköterksa då det härjar hjärhinneinflamationer även i den här stan.

Det samtalet slutade med att ÅK TILL BARNAKUTEN NU!! Hon kan ha en hjärnhinneinflamation!!

shit shit shit.... blev skiträdd och tänkte en massa tankar men sansade mig och ringde maken...KOM HEM NUUUU!!

Bar ut ungen i bilen och for iväg.. 

En sköterska stod beredd och tog emot oss... in på ett rum och så kom fru barnläkare!!

provtagning och undersökningen gick ju smidigt.. även om hon inte gillade det så var hon duktig ändå!!

Fru barnläkare kunde konstatera att det var inte hjärnhinneinflammation iallafall .. och då kunde jag andas ut..!!!

crp på 40 och positivt halsprov, recept på pencillin, 3 glassar och 5 timmar senare var vi hemma... 

Vilken pärs.... hon hade ju samma symptom som den farliga inflammationen!!  

hualigen!!! 

idag har hon inte lika hög feber men piggare!!

skönt det!!

nehepp.... Siesta en stund!!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards