Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Nanny B - 13 oktober 2012 10:34

gör ett försök om att berätta vad som hänt!! Men skriver inte ut namn utan hittar på initialer på personerna.

here we go...

Efter 12 år på samma ställe så tog jag beslutet om att söka ett nytt jobb.. Jag kände att det var dax!!

Blev erbjuden ett vikariat på ett ställe inom samma branch och företag . kollade av om jag fick tjänstledigt men chef AB så nej!!  Det kunde hen inte bevilja utan jag fick minsann säga upp mig!! jaha ochjag funderar  hit och dit !!

Chef AB meddelar även att hen  ska sluta som chef och ägna sig åt annat innan AB går in i väggen!! den nya skulle tillträda 1/5 men hen skulle jobba kvar en månad tillsammans med den nya!

Och det var inte ett lätt beslut... men jag tog det!! Sa upp mig och fick sluta 2 veckor senare i sammråd med AB, .. så jag kunde börja på det nya stället 1/5  =)  .

Sagt och gjort.... jag började på nya stället och stortrivdes.. Ångrade inte en sekund att bytte.. 

Trivdes som fisken i vattnet och det var många gånger jag ställde mig frågan, VARFÖR GJORDE JAG INTE DE HÄR TIDIGARE!!!  Det är ju det här som jag ska göra..... visst var det en omställning att jobba natt men det funkade klockrent!! 

Visst kan jag sakna mina gamla kollegor men dom har man ju ändå lite kontakt med och dom är ju vänner för livet ändå!!  Mina nya härliga kollegor är precis likadana... 

Den nya chefen CG kom nästan varje morgon och checkade av hur natten vart ... kul att se sin chef så ofta som jag gjorde under den tiden!!   

Vikariatet led mot sitt slut men jag fick ytterligare en månad förlängt!! 

Tillslut så sa chef CG att hen kunde erbjuda mig något utan jag fick gå till en sk Vikariepool så kunde hen ta in mig därifrån!

Självklart vill jag ju vara kvar på stället så jag gjorde som CG sa!!

Vikariepoolen hade annons ute så jag blev tillsagt att lämna in en ansökan.

klick klick klick.. så var jobbansökan iväg.

En trevlig röst från Vikariepoolen ringde upp och vi bestämde en dag när vi kunde ses.. 

Ringer till gamla ställets gruppledare KK och kollar av läget. KK blir glad över det och säger ja jo men visst kom och jobba du!!  ville nästan boka in mig på en gång!!

Intervjuen gick bra.. jag behövde inte ens gå på någon informationsträff utan behövde bara gå till receptionen och skriva på avtalet så var det klart!!

Vikariepoolsmänniskan skulle bara kolla av med CG och KK att det var okej så var de bara att sätta igång att jobba!!

Dagarna innan vikariatet går ut så hör jag av mig till Vikariepoolen och undrar hur det går??

Att ringa gick ju inte utan det gick bra att maila...


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Björkeland, Nanny 
Skickat: den 27 september 2012 09:08
Till: Vikariepoolsmänniskan
Ämne: Hejsan

Hej XXXX
Hur går det med allt??
Jag vill gärna komma och skriva papper och sätta fart att börja jobba !!

Hör av dig
Med vänlig hälsning, 
Nanny


får till svar :

Hej Nanny!

Så snart vi är klara med din rekryteringsprocess kommer du att bli meddelad via e-post eller brev om det är aktuellt med anställning eller inte. Du borde få detta besked i början på nästa vecka.


Med vänlig hälsning
 
VIKARIEPOOLSMÄNNISKA
Rekryteringskonsult

 

jahapp det där blev jag inge klokare på 


Hej
Kan jag boka upp mig för arbete ???
Mitt Vikariat går ut nu på söndag  och vill komma igång redan nästa vecka.
/ Nanny 

Och jag får till svar:

Hej Nanny!

Jag vet inte om du kanske har missförstått vår process. Vi intervjuar, sen går vi vidare med referenstagning vilket vi håller på med just nu. Sen gör vi en bedömning av dessa två. Utifrån den bedömningen blir du antingen erbjuden en anställning eller inte. Det är alltså inte klart än om du kommer att få en anställning hos oss. Detta besked får du så snart processen är klar.


Med vänlig hälsning
 
VIKARIEPOOLSMÄNNISKA
Rekryteringskonsult


Hur lång tid kan de ta att ringa 2 telefonsamtal för att kolla av att jag arbetat där????

Och så lät det ju inte när jag gick därifrån??  hmmm jaja så kan de va tänkte jag!!



Jahapp  tänkte jag och då är det väl bara att vänta då.... tamtidam... tamtidam..

På måndagen går jag till Arbetsförmedlingen... och det är ju en historia de med!!

På tisdagens eftermiddag när jag hämtar posten så ligger ett brev i brevlådan!!


Hej Nanny

Tack för ditt besök hos oss på Vikariepoolen

Vi får tyvärr meddela att du efter sammantagen bedömning av intervjutillfälle och referenstagning har du ej gått vidare i vår rekrytering och urvalsprocess. Vi vill tacka för det intresse du visat för Vikariepoolen och vi önskar dig lycka till i ditt fortsatta arbetssöknade.


med vänlig hälsning bla bla bla.. 


Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta??  WTF???

Är ju för fan överkvalificerad!!! 

Söker Vikariepoolsmänniskan för en förklaring men hen är på konferens i ett par dagar..

men jag får svar via mail..

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Björkeland, Nanny 
Skickat: den 2 oktober 2012 21:07
Till: VIKARIEPOOLSMÄNNISKA
Ämne: förklaring

Hej Vikariepoolsmänniska
Jag skulle vilja ha en förklaring om varför jag inte kan få anställning på Bemanningstjänst.
Jag har yrkeserfarenhet, kompetens , utbildning och omtyckt av medarbetare.
maila gärna eller skriftligen går också bra.


Mvh Nanny Björkeland

 

och till svar får jag

 

Skickat:den 4 oktober 2012 08:32
Till:
 
Hej Nanny!

Vi har många sökande på våra tjänster och därför hög konkurrens. Efter att vi gjort en bedömning av ditt intervjutillfälle samt referenstagning så gick du inte vidare i processen. För framtida arbetsintervjuer kan du tänka på att ge mer utförliga svar, och ha en mer positiv attityd. Intervjun var dock inte avgörande, utan referensers utsaga väger väldigt tungt också.

Lycka till i ditt framtida arbetssökande!


Med vänlig hälsning
 
VIKARIEPOOLSMÄNNISKA
Rekryteringskonsult

 

 

Vaaaaa faaaaaan skriver hon ?????

 

satte mig och funderade på vem av dessa 2 ( KK och CG) kan ha gett dåliga referenser!!

Hur har jag kunnat få dåliga referenser???  Jag har ju inte misskött mig och aldrig fått klagomål!!


Mailade tillbaka till VIKARIEPOOLSMÄNNISKAN

Skickat:den 4 oktober 2012 09:08
Till:
vikariepoolsmänniska
 
Hej VIKARIEPOOLSMÄNNISKA
Jag förstår ingenting..
Positiv.?? Jag tyckte det gick bra och att jag gav dig en bra bild av mig.
Referensers utsaga... ??  KK blev ju glad när jag berättade att jag skulle gå till er och även kunde tänka mig att jobba på Gryta.
CG har då aldrig sagt till mig om jag misskött eller gjort något dåligt ..
Är du säker på att detta stämmer??

Jag är beredd att gå vidare med detta för jag anser att något är fel. 


MVH Nanny 


Har ej fått svar på detta mail!!!


Vem av dessa CG och KK har gett mig så dåliga refernser?????

jag har ju inte gjort något??


Ingen av dom har meddelat mig om det ska vara nå riktigt illa?? 

Kollegor borde väl ha sagt nå men ingen förstår någonting!!  


Lyckades få tag på KK som berättar att jag inte var välkommen där då enhetschefen sagt ifrån!!  ???

jag var inte välkommen??  ÖÖHHHH  okej?? 

blev så chockad att jag kom inte för mig att säga nå!!!

Men sen slog det mig att den nya chefen har ju aldrig träffat mig och annu mindre pratat med mig!!

Hur kan hen ens veta vem jag är???

Till saken är ju att det slutade en annan tjej i samma veva som mig,  men hon slutade inte som jag med rena papper... hon slutade på sitt lilla vis och det får ju hon själv stå för. 

Jag har gjort rätt och riktigt!!


Pratade med facket om detta i ett tidigt läge men fick väl egentligen ingen respons.... 

Ringde upp dom igen och nu ska dom försöka hjälpa mig!!!


får se hur kråksången slutar..

Jag har inte gjort något fel, jag har verkligen inte misskött mig !!!

kan stolt sträcka på mig och säga att jag är duktig!!   det blir man efter 12 år!!


Gamla och nya kollegor stöttar och de känns bra att det finns folk som bryr sig

Man känner sig ensam och liten... 


Det kommer mera.....











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards