Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Saknad...

Av Nanny B - 18 oktober 2012 22:20

Idag så började jag röja undan i tvättstugan.....
Hittade på Antons halsband !!
Satte mig ner och luktade på det... Det luktade min hund!! Bara min hund!!
Minnena efter den underbart härliga hunden kommer aldrig försvinna!!
Än idag så. på väg ut i hallen så tar jag ut svängen för att inte kliva på hunden !!.. Där låg för de mesta med huvudet lutat mot dörrposten. Hur de nu kan va skönt att sova med nacken i 90 graders vinkel!!
Eller ligga på rygg och snarka.....
Vaktade bilen så man behövde aldrig låsa den!! Men vem som helst kunde ta ut han ur bilen , de va bara att öppna dörren och Anton blev överlycklig !!
Lydnad var inte hans grej... Fot, ligg, sitt !!
Svansen hängde och nej han tyckte inte de kul!! Men lära sig konster och trick det var mer hans grej' Ibland undrade jag om han inte var menad till en cirkus !! Var är svansen ?? Han tittade bakåt! Kunde låtsasskjuta han så han rasade ihop "död " .. Men han återuppstod fortare än Jesus!!
I nästan 13 år var han min ...
Jag har skrattat åt hans tokiga upptåg.
Många tårar i hans svarta päls och han lämnade aldrig min sida...
Skällde om stulna pepparkakor som var hans last.. Han älskade nämligen pepparkakor!! Men kanske inte så bra för en hundmage att äta för många....
Åhhhh han är så saknad !!!
Min finaste Anton!!!
Tack Heléne och David,Kennel Barecho för att jag fick just denna underbart härliga hund!!!

 
 
Helene

Helene

18 oktober 2012 22:31

Åh, fina Anton... <3

http://barechoblogg.se

Nanny B

18 oktober 2012 22:38

Idag kom de många tårar... Han är så saknad !!
Kommer man någonsin över sorgen?!
Men man blir lika glad över alla minnen....
Speciellt när han pissade på den skotske domaren.... Som inte märkte nå!!!
Han visste när man tog fram hundschampot!! Och blev lika liten som en hamster och osynlig!!
Ja han är saknad!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards