Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Nanny B - 26 juni 2010 21:24

Gårdagens rajtantajtan uteblev från campingen... våra pensionärsgrannar sov innan  våra barn..

Vaknade lite då och då av att de smattrade på taket... men det sövde om mig ...zzzzzzzzzzz

Vi hade beställt frukostbuffé uppe på ett vandrar hem och njaaaa bättre hade jag ju spisat i mig.... dåligt att inte ha laktosfri mjölk iallafall.  fick dela ett stort kök med tyskar med filttofflor.. Jaaa bitte Helga....

För barnen hade campingen ordnat med festligheter.. Julias dag vart räddad...hon fick åka häst och vagn hela förmiddagen. och dom åkte kors och tvärs genom campingen för att samla ihop ris och plocka blommor till midsommarstången...

Hästen hette Tindra och hade sin lilla son med sig.. Filur... och han var en riktig rackare.. Tänk att hästbebisar kan va sååå underbart söta.

Efter det så skulle vi spela minigolf...

Hur kul är det att spela med en aptrotsig snart 4 åring....  INTE ALLS!!!

Linn ruttnade redan efter 2:a banan och bestämde sig för att klubban blev nån slags ninja/samurajsvärd och utövade japansk stridskonst med den tills papsen tog av henne klubban och utvisade henne till närmsta lekpark.

Allt flöt lugnt fram till 7:e banan då Linn hamnade i nån slags snurrgunga och för varje gång hon försökte ta sig ur så blev det ännu mera fart......

HJÄÄÄÄÄLP HJÄÄÄÄÄÄLP!!!   Hennes panikslagna ord ekade utöver Rättviks kommun.... Jag har aldrig sett Andreas svinga sig över ett 1 1/2 m staket lika vigt sokm en katt.... jag kunde i inte hålla mig för skratt....  el klumpo de luxe!!!

Hur som helst så spelade vi klart och vid 10:e banan så håller jag klubborna upp och ner och ska stödja mig på dom... vad jag inte tänkte på är att en barnklubba är kortare än en vuxen så när jag satte ner min klubba så rasade den klubban Linn hade rätt på Andreas lilltå....  och nästa panikslagna rop som ekade ut över kommunen var ett faktum.  Hur i helvete skulle jag kunna hålla mig från att asgarva... skrattet fick jag bita mig i tungan för att inte brista ut....

klockren träff!!!  

När vi kom tillbaka så hade ungdomarna kviknat till och knäppt sin första bira...

hahahaha  

på eftermiddagen var de hästa och vagn, midsommarstångsresning och smågrodorna dans.... vi deltog fram till små grodorna... orka liksom hoppa runt 2 dagar i rad och se lustig ut..


imorgon är en annan dag...  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards