Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Det finns inte ord....

Av Nanny B - 26 oktober 2010 10:21

Jag satt nog i ett par minuter och försökte komma på en bra rubrik men som sagt det finns inga ord... jag vill bara kräkas tror jag... URK!!  minnet av de hela gör att frukosten och ehla förra veckans alla måltider vill komma upp!!!

Vad hände då??? jo det ska jag berätta!

Igår kväll så bänkade vi oss framför tv´n i varsin ända av soffan. och sen började det... Andreas fisande..

Vi som är hundägare vet ju hur det luktar när hundarna är riktigt dåliga i magen.. och den odören ligger i underläge mot vad som kunde kännas i mitt vardagrum... och om det var bara en liten fjuttfjärt men icke... det luktade så jävla illa att han själv kunde inte ens va kvar... så det blev ett rännande fram och tillbaka ... jag frågade vad i helvete har du ätit för lunch idag???  Roadkill ?? kadaver?? Sopor??  - näää, jag åt fiberrik mat på sportbaren!!! säger han med ett hånflin. SUCK!!  Minnet från den gången han åt ärtsoppa ( läs kadaversoppa)  hade nästan tynat bort men nu återuppstod det !! 

Varför Andreas??  var han tvungen att skyffla in sånt foder som skulle göra huset till en stinkbomb..hmmm Nu är det verkligen payback i elitnivå!!!

Efter 9 vändor ut till köket kom jag på att jag har ju en såndär odörspray... ahaaa

Jag blev lite purken på mig själv för att jag inte kom på det tidigare för hade jag kunnat se hela programet av The good wife..

jag hittade den efter lite rotande i städskåpet.. Scent of jasmine.. heheheheh

Och den började den giftgröna gasen bytas ut mot en stark jasmindoft i hela huset...

för säkerhets skull tog jag med den in i sovrummet... Jag mindes ju hur det var den gången han åt kadaversoppan... vaknade upp mitt i natten och trodde nån av hundarna var dålig i magen. gick upp och kollade och hoppades att dom inte skitigt på den nya mattan i hallen , Inget bajs i hela huset så jag trodde att dom kanske har lagt en liten rökare och ingen av dom såg ut att vilja gå ut utan såg mest trötta ut där dom låg nedanför min säng .

Vaknade upp en stund senare av samma äckliga lukt.. SUCK..

- era äckeldjur nu får ni sova i tvättstugan!!! och jag motade ut 2 oförstående hundar. Celine gick i ultrarapid och stannade till, vände på huvudet med en blick- vad fan har jag gjort??  !!  UUUUT i tvättstugan!!!

Ner i sängvärmen igen och in i drömmen ........ 

Vaknade igen av samma odör.... tapeterna tycktes vilja lossna från väggen !!!

ett sömningt "hmmmm" kom från min vänstra sida..jag vände på huvudet och glodde på karln som med ett sött leende sov som en gris..

- det är du din jävel!!  att försöka väcka han var ju bara att fetglömma..

jag fick nästan panik av doften... jag måste ut.. hade vi haft brandlarm i taket så hade de väl tjutit på full effekt... gick ut på altanen och njöt av frisk luft..

In igen och då låg Linn i spjälsängen och jag ville inte lämna henne där.. försökte få ut spjälsängen men den var för bred för dörröppningen så den fick stå så hon fick iallafall lite bättre syre än längst in.. ( nej han vaknade inte av att jag drog i hennes säng)

Gick och la mig i Julias säng. Vaknade på morgonen av att han ruskar på  mig

- varför ligger du här??  SUCK!!  Efter den lunchen blev han förbjuden tilll att äta den soppan !!!    USCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


nehepp...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards