Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

han försökte bli av med mig...

Av Nanny B - 23 oktober 2010 22:13

Sådärja... Tage vinterservad, nya vinterdäck och  med nya vinterdäck. !!!  

 Fyllt på spolarvätska och kollat glykolen (-40)  och så smorde han upp bromsarna bak  som en liten bonus.. jag är nog lite i chock eftersom detta brukar ske som en julklapp till mig och nu har han gjort det i god tid!!

Den lilla bilmekanikern sa till att nu var det dax att besöka Gyllene Måsen och sen hem för en liten powernap.... och så blev det medans Andreas gav Britt samma behandling som Tage. Dock hade han glömt var på deras däckhotell han lagt vinterskorna.... hmmmm de tog en stund att rota runt bland ca 1200 däck!!!

Middagen blev serverad.... Oxrullader med en gudomlig gräddsås  och jag sparade mig för efterrätten... Andreas pannacotta.... i love it!!!

vid middagen så säger karln att han fått sin hämd??  Jag har ju försökt ett par ggr att sätta dit han genom att dra plastfolie på toan.. men utan framgång!!

Jaha, säger jag och ser förundrat på karln...

han harklar sig och berättar att an glömde visst att sätta tillbaka nå skruvar till bakbromsgrejjen... upptäckte det själv och satte tillbaka dom när han åkte tillbaka och fixade Britt..

Jag stirrade på mannen som jag gifte mig med.. han som ska va min äkta hälft.-va faaan säger du?? Du försökte göra dig av med mig!!!! 

Då ursäktar han sig med att säga att det va ju han som kört bilen sen dess och isåfall skulle han begå självmord!!  sen avslutar han det hela med att stöddigt säga - skruvarna är tillbakasatta nu!

En annan har ju försökt med ett lamt skämt som plastfolie och vad gör karln...påstår sig glömma ett par skruvar!

hmmmmm  nu blir det att tänka ut nå bättre än plastfolie på muggen... nu är det kriiiig  

Ska rusta upp mig som en värsta GI Jane och kämpa till sista blodsdroppen..

It´s time for revenge sugarhoney...... mohahah mohahhaha


Fast jag gillar ju det där med plastfolien... heheh ( jag kan ju inte skriva när jag sätter dit den för er läsare utan det måste ske i största hemlighet)


Nu över till nå helt annat..

Min svärmor Maria vann i våras en jakt nånstans.  Och förra helgen åkte hon dit och fick gå ut med en jaktledare. Dom stannade till och fick se ett par hjortar.

Maria får in ett perfekt skott på en kalv som lägger sig direkt. hon frågar om hon ska dra patron ur och ledaren nickar.. perfekt skott!!!  När dom går fram mot kalven så frågar Ledaren om hon skjutigt Dovhjort förr?- nej, sa Maria det här mitt första djur i hela taget. Då såg ledaren lite chockad ut men berömde henne för ett perfekt skott!!

Grattis Maria !!!!  


Vädret då? Hur ser det ut??

Hela sverige tycks ha fått snö men här skiner solen som aldrig förr.... Gräsmattan ( läs mossmatta) är grönare än vad den vart på hela sommaren.  Visst vi kan ha frost på morgontimmarna men så fort solen skiner så försvinner den och man får leta rätt på solbrillorna...

Så vi får väl fortsätta att hoppa i lövhögar istället för att ha snöbollskrig!!


På återseende .....................













 
 
Helene

Helene

25 oktober 2010 22:10

Plastfolie....ha...ha... I love it, tack för tipset!!

http://barecho.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards