Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Nanny B - 30 maj 2012 18:28

Något som varenda hårstrå på min kropp att stå rätt ut  av skräck är just spindlar.. speciellt dom som bor i mitt hus!!!  Stora som Chiahuahuas ( läs Grand Danois) och sååååå äckliga!!! jag avskyr dom!!!

Det har hänt att Andreas funnit familjen samlad på köksbordet, hemringd av en hysterisk fru och oförstående icke spindelrädda barn!!! 

Bara för att få ta kål på en äcklig sate som joggat över köksgolvet!!  OOOOOIIIIIIII

Idag när jag drog en liten liten tango med snabeldraken och i ögonvrån så såg jag något svart komma gående .. ja den jäveln gick!  Släpper draken fort som fan och upp på första bästa stol skrickandes i skräck!! 

Ser till min stora skräck ( ja varenda hårstrå stod rätt ut) kikar fram under soffan och sätter en sakta kurs mot mig!!  Herregud vad skulle jag göra??? Paniken var nära och nu var min sista stund kommen!!

Den svarta håriga besten dregglar och slickar sig runt munnen.... mmmmmm nu ska det ätas hysterisk Nanny!!!

Jag ser mig om efter en eldkastare, samuraisvärd eller pistol, men som vanligt när man behöver en hygglo eldkastare så har man ingen!!!!!  Snabeldraken ligger och brummar på golvet och verkar helt oberörd av att det går en best framför... 

Sekunderna tickar iväg och jag inser att det är jag VS 8 bens äckelpäckel!!! 

Vem ska bli middag??  Den eller jag???  

Eftersom jag inte tänker hamna i någons mage som delikat köttfärslimpa så bestämmer jag mig för att kämpa till sista droppen blod!   

Med ett graciöst hopp som skulle göra superwoman avis så svingade jag mig med ljusets hastighet bort mot snabeldraken och äckelpäcklet som ovetande gick rakt framför munstycket.......  SÅDÄRJA!!!

När jag såg min fiende försvinna in i maskinen , släppte jag igen och stack ut i hallen. Där stod mina barn och glodde på mig..

- mamma, va fan gör du??  Tonårsgrabben såg nästan orolig ut när hans mamma kommer utfarandes, vit i ansiktet, svettfläckar i armhålan och nästan tuggar fradga....

Jag har mördat, var det enda jag fick fram.... =/

( det är nu jag inte avslöjar att jag har jägarexamen) 

När jag skakat klart och vågar mig bort mot dammsugaren igen så känner jag en viss stolthet...

Jag vann.... jag gjorde det och Andreas slapp åka hem från jobbet!!!

Men jag har mördat... med vilja!!   

Det var ju den eller mig och den starkaste överlevde!!!

jävla äckelpäckel med 8 ben... så jag har ett meddelande till dom andra 845 som bor i grunden!  BYT KOMMUN!!!!


over and out




Av Nanny B - 30 maj 2012 10:27

 Vid tidigare  icaMaxibesök så inhandlades det shampoo, balsam, duschcreme och bodylotion. Flaskorna såg i stort sett likadana ut. Väl hemma så packades allt upp och flaskorna ställdes in i duschen.

På morgonen så ska jag duscha så paltorna åkte av, ställer mig naken och sätter på vattnet.. och väntar på att det ska bli varmt.. kallvatten är ingen höjdare så man blir nästan "ett med väggen" och  bort från det svinkalla.. känner med handen om varmvattnet börjat strila men icke. känner med ca 10 sekunderns mellanrum och det kommer nå varmare men inte då... efter några minuter så konstaterar jag att vi inte har något varmvatten och ilsket stänger av kramjävlen!!!!

Något upprörd så går jag ut från duschen spritt språngande naken och ska ringa varmvattenbolaget för att ge dom en avhyvling!!  Kunde dom inte ens ha lagt en lapp i brevlådan dom där förbannade lobotomerade idioterna???  

Många svordomar for i  huvudet när jag såg genom fönstret att vattenföretagets bil åkte sakta på gatan.. 

hmmmmm ???  Det kan ju ha hänt nå akut och dom kanske inte hann leka brevbärare. och i det ögonblicket kommer jag på att jag står naken med håret åt alla håll och kanter vid fönstret som dom just passerade...   

Så det fickbli en förbannat snabb avtvättning i iskallt, halvt fruset vatten.... BRRRRRR!!!

När sen företaget släppte på vattnet  så hade jag lite bråttom och skulle iväg.. 

På med varmvatten, av med kläderna och ställde mig... åhhh skönt!!  Sträcker mig efter en flaska , en klick i handen och börjar massera in. Men det löddrade inte så jag tog en större klick och gnor in... det kändes inte som att de var schampo så jag sköljer ur ögonen och läser på flaskan....... med microskopisk text... HUDLOTION!!!!!!

 Men Va Faaaaaan!!!!

Flaskorna såg ju nästan likadana ut ju och jag mitt pucko tog ju bara en som stod där....... nåväl... jag upplysa om att det tog ju ett tag innan håret kändes som det skulle....!!!

Inte min riktigt min dag.... ...

Annars så händer de inte så mkt just nu.. livet flyter på... !!

tjing tjong




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards