Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Nanny B - 3 maj 2012 19:04

Avskedet med det gamla joobet blev lite tuffare än jag trott... jag kommer att sakna mina härliga arbetskompisar och ni vet vilka ni är... 

I fredags var sista dagen där chefen var närvarande och då slutade även en elev som gjort sin praktik.

Eleven fick en liten blomma och allt var så tuttinuttit så... Lycka till nu med dina studier och ha det så bra!

Själv fick jag ett hejdå!!  

-Slutar du nu?? sa dom 

-Ja, svarade jag

- hejdå, sa dom

Så stängde jag dörren och gick!!  12 år av blod, svett och tårar fick man inte mycket för..

Kämpade mig igenom lördagen och lyckades få in en vikarie på söndagskvällen så jag iallafall slapp den turen.

Avslutade min 12 åriga tjänstgöring med en superhärlig lunch med Henrik, Jessica och Evelina..Fick blommor och ett fint kort... tänk att det gjorde hela min dag och jag blev så glad!!

Men vad gällande ledningen på det stället så finner jag inga ord... men men

Gjorde min första dag på nya stället och de va nya rutiner och lite annorlunda men ingen skillnad på det jag tidigare sysslat med.. ikväll ska jag göra min första natt och de ska bli spännande.. =)

 Tisdagskvällen tillbringades uppe på akutmottagningen...

Linn sitter i en barngunga i lekplatsen som finns bakom tomtgränsen och Julia puttar på fart. men så kommer gungan så snett att linn for in i den trästolpe med bakhuvudet först. Andreas står och målar på altanen och hör hur det tjongar till .... hoppar ner från stegen och springer dit och ser hur Linn är aldeles vimmelkantig. 

Hon skrek inge föränn hon tittade upp på honom.. 

Hon var blev blek och började att må illa så jag ringer 1177 och vi får komma upp direkt.

I väntrummet finns en man som ska ringa sjuktransport och vi hör hans samtal med telefonisten.

jag hållerpå att dö av skratt när han berättar att han bor på ett håll men ska åt det andra och vill åka genom stadens lite skumma kvarter för att plocka upp en dålig kvinna för han hade just blitt dumpad av sitt livs kärlek och behövde nån att krama.. hahaha och sen kom hela hans livs historia och jag bet mig i tungan för att inte tokskratta..

När han lagt på så satte hans sig en bit längre bort och började diskutera familjepolitik med sig själv.

Som tur var kom sköterskan och vi blev hänvisade ett rum.

Frågade Linn om hon fortfarande mådde illa och det gjorde hon.

Gav henne en såndär kräkpåse och hon luktade på den och konstaterade att den luktade inte spyor iallafall!!  ahhaha

Efter nån timme kom herr snyggdoktor och kollade på Linn som då kvicknat till och ville hem och äta !!! 

Och så blev det och det var en mätt och trött unge som somnade mellan mig och Andreas ...

Att sova med barn i säng är ingen hit.. Vaknade 4975 gånger tror jag... det arma barnet sover som en helikopter som snurrar runt och runt.. 

I helgen vankas det skoj... och de blir det!!! eller hur Nettan!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards