Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Nanny B - 23 februari 2012 20:42

Prisa gud... ljuset återvänder!!!   När jag åkte till jobbet imorse så sken solen som aldrig förr.. eller ja det var iallafall ljusare. Det finns hopp efter denna förbannat kalla och bäcksvarta tid.

Känner att våren är i antågande och hittade snödroppar växandes i trädgården ... snart så ska man ut i skogen och vråla vårskriket!!!  Nej det kommer inte höras till Happaranda för jag röker fortfarande...  en svag hostning kanske kan ljudas!!

ja just det Judashästen.. han är min prins.. Det börjar ta sig där och han lyssnar mer och mer på mig!! 

Julia tar in båda hästarna helt själv.. och dom följer henne så snällt.  2 st fullvuxna hästar 1.70 i manken och dryga 600 kg st som 2 stora hundar i koppel!!!

Linn låg häromkvällen i sängen och själva hade vi just bäddat ner oss när ett svagt suckandes hördes från hennes rum

ett viskande -pappa!! hördes flera gånger tills han gick in och tittade vad det arma barnet ville.

han finner henne liggandes på rygg med händerna knäppta på magen

-pappa, viskar hon.. det är magen!

hon ser upp på honom med sina tårfylda rådjursögon och knappt hörbart fortsättter hon..

-pappa, jag har ont i magen !!

Det låter som om ungen ska dra sitt sista andetag och Andreas har svårt att hålla sig för skratt.

-pappa, det är magsäcken, den är så tom! Ungen ligger där och ser upp på sin far som gör sin bästa min för att inte brista ut i tokkratt.

-är du hungrig? frågar Andreas.

Vips så sitter ungen vid bordet och hungrigt väntar in vad som skall serveras..

2 smörgåsar senare så sover den lilla magsäckstomma ungen sött!!!

Ungar kan dom !!

Lyssnade på radion igår och just denna morgon var hela världen isig. det var is på allt!!! 

Försöka gå utan att ramla blev till en sport!!!  att köra bil och lyckas svänga in å den gata man tänkt blev sport de med...

hahahahah roligt hade man iallafall och i en liten rast så satt vi och lyssnade på en dum kärring ( läs dam) som var väl en tillsatt trafikpolitiker av nå slag som inte verkade ha koll på stadens gator. hon visste inte om hur halt det var  eftersom hon inte vart i kontakt med entreprenörer och när reportern frågade om ett tips till allmänheten så svarar hon att man skulle hålla sig inne... ??? Hon hade verkligen inte koll på läget trots att det skett 511 bilolyckor !! 

En del måste faktiskt gå ut vare sig man vill eller inte... !!!  


nehepp..... dax att dricka lite kaffe och det kan ju slinka ner nå mer till..


Ja jag tränar flera  gånger i veckan för det är såååå kul och nu ser man resultat!!! 

Låt min kris vara ifred... jag älskar min kris!!! 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards