Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Nanny B - 19 februari 2012 21:34

Senaste tiden så har jag kanske tänkt till mer på vad jag mosar in i kakhålet. Skräpmat i all ära ,men hur gott är det egentligen???  ( jaaaa det är störtgott ) Och hur bra är det för midjemåttet???

Har ju kämpat från 76kg ner till 63-64kg och älskar att ränna på gym och svettas.. och nu börjar ju man vilja gå ner liiiite till under the big 6 0 iallafall.  Hittade ett bälte jag inte kunnat ha på flera år för att midjan var för lång.. nääää Bältet va inte för kort!!! 

För att nå ett av mina mål så har jag även börjat göra små ändringar i kosten!

! Jag undviker skräpmat.

 ( shhhhyyy Linda vi säger inte till nån att vi åt hamburgaren på Max för 25 kr)

Jag äter mindre godis.. nån bit då och då i Mickes skål unnar jag mig.

Jag dricker upp Andreas Proteinpulver... ja det är väl inte det godaste direkt och luktar hundfoder. Står klart och tydligt Choklad, men jag vete gudarna om det är det med tanke på doften. Håller man för näsan och räknar till 46 så kan man få ner 330 ml av något brun sörja utan att få kväljningar.

Byter ut ett av dagens alla mål med denna sadistiska åtgärd så mår man iallafall bättre för stunden sen om det är bra eller inte har jag ingen aning om... men för huvudet verkar det bra!! Man tror sig att det är hälsosamt!

Försöker äta mycket grönsaker men aldrig i livet övergå till att bli en vegetarian.. nooo way Jose... måste ha kött och kampen mellan köttbit och grönsakerna är hård!!

Och klart man syndar.... fast på ett bra vis..

 

Hallo  ... Oppps.... Oj OJ Oj.... mjaaaa

De var ju Tisdag och jag åt bara halva semlan!!!!  

Pizza och kebab tillhör kategorin Svagheter...

Så för att jag överlevde en jobbhelg och att Andreas va bakis så drog vi till med en sväng till områdets lokala skräpmatshak.

Åhhhhh  jag hade så svårt att bestämma mig så det fick bli ALLT

 

8 åttondelsbitar Pizza  ( en med köttfärssås/skinka och den andra med oxfile, salami och bacon)

en kvarts kebabtallrik med 4 salladsbitar

4 klickar med Beasås

efter bilden blev tagen så dränktes rätten i vitsås...

JA JAG TYCKER OM STRIPS PÅ EN PIZZA!!! ( pröva vettja)

Och jag njöt av varendra tugga.... borde ha toppat med en bärs men valde juice istället..


Sprit ,vin och sånt går det sämre med fast å andra sidan är ju inte det något man intar dagligen så  och dessutom får man ju ränna på toan så det kommer ju ut lika fort!! Hinner ju knappt dricka upp så är man ju pinknödig..

Så det kan ju knappast va skadligt..


Imorn är det äntligen Måndag.... och då är jag ledig!!!

Mys med shopping och givenfis... GYMMET!!!


tjoflöjt



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards