Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Nanny B - 2 februari 2012 15:22

Efter ett par turbulenta dagar av krig, tårar och annat elände så finns det tre ord... Amor vincit omnia!!  

så det så!!

Ny månad... sista vintermånaden då det kan vara isbjörnsvarning, halka och annat skit som singlar ner från himlen..

Än  har jag inte behövt utöva woodoo på kung Bore. jag undrar om han tycker det räcker med sånt eftersom han lyst med sin frånvaro. Snö och kyla som vart hittils är överlevnadsbart!

 

så kan de gå!!!  Nanny VS Kung Bore!!!


Den blivande 12 åringen som verkar ha stora bekymmer över livet och en sak är ju säker!!  Jag ska ut på indianjakt!!

Om Mayaindianer tror på jordens undergång ( igen) så kan dom väl hålla  det för sig själv och låta oss andra leva som vanligt. Jorden går inte under.. och gör den det, ja då är det väl så då.

Dom där Mayaindianerna lever i små byar och har en livslängd på 45 år och har kanske en annan syn på livet än vad vi i kalla norden har.

Nu har ju 12 åringen fått för sig att jorden ska gå under och alla ska dö bara för att Mayaindianerna basunerar ut det... suck...

När jag förklarade att så är ICKE fallet och vi kan leva som vanligt utan att behöva samla konservburkar i ett mörkt skyddsrum.  Blicken från det oförstående barnet gjorde mig bara mer frustrerad och hur jag än förklarade så fick hon inte in informationen till skallen.

Men varför säger dom det då??...ungen verkade nästan hjärntvättad av indianernas värsta farsot.

jadu... säg det svarar jag och fortsätter med att nån gammal senil indianhövding sa väl det när han satt på skithuset och hade inge papper och blev så himla arg att han råkade säga att jorden ska gå under om ingen gav han en rulle.  sen att dom kanske inte hörde den sista biten med rullen kan man ju inte så för!

Jag tror ändå inte att mina förklaraingar gick hem men hon tror iallafall inte att jorden går under imorn iallafall..

Ungar är nog lite roliga...

Gav Linn en bit feta ost och hon  utbrast..

-Tack mamma. det är min bästa grönsak!!

Med 12 åringens diskution i bakskallen så sa jag bara.. -det är en ost!!


Grattis till Alexzandra som fyller 22 år idag... ungarna växer om en på nå vis..







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards