Direktlänk till inlägg 10 december 2012

lökätande ger större ozonhål....

Av Nanny B - 10 december 2012 18:10

Barn säger det mest besynnerliga saker .... även mina!!!

Hur det än är så det man stoppar in i kakhålet måste ju komma ut i en eller annan form.. en del saker bildar ju en viss odör... Och jag har ju en med inbyggd hallondoft!!  jooodååå  det var Linn intutad i tills för en stund sen!!

Viss mat ger ju magen ett ballongsyndrom och tillslut måste ju luften ut..så man släpper man ut lite "väder"..

Jadå  fina flickor fiser  men vi andra drar av en brakskit som en hel karl!!

idag åt jag lök... rå lök och den födan spelar i den ligan där det är väldigt gasbildande...

Jag höll på att fixa i köket och Linn sitter och ritar. Då känner jag att det dax att släppa av lite väder.. 

av doften att döma så var jag tvingad att retirera till en annan del av köket... något småfnittrande !!

tänkte på den där programledaren som råkar släppa en liten prutt i drektsändning.. ohh vad har jag ätit??

Odören har lyckas nått Linns näsa och hon tittar på mig

-Mamma, det luktar sopor!! Ungen håller för näsan och ser bekymrad ut och fortsätter:  det var du som fes va??

Min leende i nyllet avslöjade mig,,, 

-Allvarligt mamma.... du luktar verkligen inte hallon!!! Gå och duscha!!  Linn pekar bort mot badrummet med den andra handen .. 

Börjar tokskratta och undrar vad den osynliga gasen  egentligen innehåller förutom lökpartiklar.... Dikväveoxid N2O   kanske för roligt är det.... hahahahahah

-Du sa att dina fisar luktade hallon, har du ljugit mamma??  Får se om din tunga är svart!!

Linn är nästan grön i ansiktet och kräver ett svar...

Jag räcker ut tungan och nästan så hon köper min lögn om att grejjen med att ljuga ger svart tunga!

Skrattar ännu mer åt henne och hur hon ska tolka fislukten eller det där med att ljuga!

Hur kan man tycka att något som inte luktar hallon är kul???  

Nu vet jag bättre än vilda spekulationer....... en liten fjärt innehåller bla metangas... och det i sin tur ger hål i ozonskiktet ovanför.. 

så hur man än vrider på saken så är vi alla miljöförstörare genom att äta gasbildande föda!!! 


nehepp... ska väl planera om veckans matsedel denna vecka så den blir mer miljövänlig... 


tjing




 
 
Ingen bild

Bedde

13 december 2012 17:52

Hej. Hoppas ni får en God Jul o Ett Gott nytt År!!! Kram från Bedde Peter o Stella. (vi från campingen i Jönköping) :)

Nanny B

14 december 2012 10:48

Detsamma!!! Krama Stella från Linn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards