Alla inlägg den 6 december 2012

Av Nanny B - 6 december 2012 22:59

snöööö snöööööö snöööööö snöööööö!! ja ingen i vårt avlånga land kan väl inte ha klarat sig ifrån detta..

En ny farsot kan man ju undra?? att bli drabbad av snösjukan!!  nu blir det till att skydda sig med långkalsoner, yllestrumpor och dunjackor!! Men man kan ju ha kul med.... snöänglar , kasta snöbollar på sin fiende, bygga sig en isbar och bjuda in nära och kära på egen medhavd sprit eller se det positiva med att sitta fast i ett dike med bilen!! 

skippar gymmet och skottar istället... min tennisarm jublar !!!  weeehoooo eller inte..

Jag har ont igen!!  bara knipa igen truten och se glad ut.. 

har ju försökt att få fler vänner att skotta åt mig meeen man får bara dåliga ursäkter tillbaka.. hmmmrrff

så de var bara att ta tag i skyfflen och börja gräva sig ut... och det kostade tårar!!

ja jag grinade som en gris... för att jag hade ont men för att jag lyckades själv att skotta bort flera kubikmeter snö rätt in på grannens tomt!!

Nästa år ska jag kräva av käre maken att han kan ta sina blommor och stoppa dom nånstans där solen aldrig skiner och köpa en snöslunga... heheheh verkar en bra grej det där!!   bara dra i snöret och sen gå ett par vändor och sen kliniskt rent!!   bättre än eldkastaren jag önskade mig sist!!  Den är bra när man har hundvalpstora 8 bens insekter rännandes överallt.... =)    ett fräs och den är väck!!

Eller så får han förlänga carporten till gatan... med plexiglas,,, då yr det inte in till dörren!!  

nog om den där deprimerande skottningen!!

Idag har jag vart mormor hela dagen!!  sååå underbart att få gosa med sitt barnbarn.. jag som bara är 25 plus moms kan ju inte vara mormor... men det är jag och det är faktiskt kul!!

Lilla Holly är den ljuvligaste man kan tänka sig..... ja självklart har hon redan sagt mormor... =)

Att bli nerdregglad, nerspydd och prata bebisspråk ingår väl och man tycker det bara är gulligt!!

Nääämen lilla pluttinuttis då... råkade du kräkas på mormor, och lyckan är total...

Att se ett tandlöst leende är glädje !! 

Hur fint är det inte då att fylla mobilkamerans minne med 119 bilder....och kan sitta och titta på dom hur många gånger som helst..

Johanna är min unge.... lika mycket som dom jag själv satt till jorden!!  henne älskar jag vilkorslöst!!

Nu är det ju så att Johanna genomgår en stor sorg. Hon har förlorat sin storebror och jag ber er att visa respekt för dom.. både henne; Mattias och Peter.. låt dom få ha sin sorg ifred... klart att dom kommer att gå vidare men när dom själva är redo!!  jag blir lite arg på människor som inte vill respektera detta.. Var istället en god medmänniska och finns vid sidan.... istället för att börja fråga.. säga att sluta nu..gå vidare. och annat..

Snälla du... låt dom få ha sin sorg... 


nehepp.... nu zzzzzzzzzzzzzzzzzz






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards