Direktlänk till inlägg 10 december 2012

fylleri och fyllera... hår eller fjäder..???

Av Nanny B - 10 december 2012 10:43

Johopp då är man 21 då....=)   shhyyyy  men det är gånger 2 men de säger vi inte högt....!!!

Firades redan på fredagen av min underbara syster som lkom och bjöd på vin.. ROSÈvin dessutom!!

Jag är väl inte den som direkt bjuder in mig till Rosévinsdrickarnas förbund utan jag står klockrent upp för Riesling!!

Men för att hon plockat undan och satt på diskmaskinen innan jag kom hem så fick jag offra mig att smutta i mig ett glas!!  ville kräkas... urkas va det inte är gott!!! 

Efter middagen så kom han fram,,,,,, herr Riesling!!  Han får mig att göra det mest besynnerliga saker!! 

He is my man at all time!! Både både ont och gott!!  ( mest gott)  Den inverkan han har på mig har ingen ännu lyckats med .. Farbror Absolute Pear, Prins Bacardi och Kung Xanté är goda konkurenter .... !!

Dom gör mig vimmelkantig och full i rus...... 

Lördagen firades med vänner och familj, en perfekt dag som kunde inte ha avslutas bättre.....

Efter värsta folkhopen hade gått så fick jag lite tråkigt... Det sög lite i Partypinglan... ville ut och skaka dom lurviga.. bli pruttfull och glad..


Nettan dyker upp och vi ingår i en djup konversation om en totalt ointressant fråga..

Har fåglar hår eller fjädrar??  jag hävdar Hår och Nettan Fjäder..

min teori är att tar du en fjäder och från pennan ( varför heter det penna och inte ben??? ) så växer det hår och småhåret är fjun.. 

Nettans teori var en helt annan som jag inte tänker gå in på... ( ska googla sen)

Medans vi diskuterar det så kommer det en stor buss in på gatan... och in genom dörren ett par minuter senare Grän... =)

Åhh jag fick köra bussen!!!  ja det fanns ju en del som trodde jag halsat direkt ur flaskan men man får inte köra full!!  Det kallas Rattonykterhet och sånt Ogillas!!

Och shit .... det var bland det roligaste jag gjort .... AWESOME..... SKITCOOLT ....... WEEEIIIII

svårt??  nej faktiskt inte men det fanns hur många knappar som helst ju... och pssscht-ljud!!

enda kruxet var väl att veta vart man hade alla hörn och hjul !... men de var faktiskt enklare än jag trott och jag tror vi var uppe i 50km/h  dutti mej..  glömde att kolla om Grän var rädd för jag var upptagen att hålla mig på vägen med en turnébuss... 

tack goaste Grän för turen!!!  =)

Söndag vaknade jag med ett leende...jag hade ju kört megastor buss... =)

Bad maken på eftermiddagen att börja med pepparkakshuset och drog iväg för att handla lite.. och när man kommer hem så finner jag karln djupt nedsjunken i koma och sover som en gris...  hmmm får väl försöka slå ihop det själv i veckan!!  Wish me good luck!!

Sen åkte jag ut i stallet för att mysa med häst...  som har lekt pansarvagn mot elstängsel!!!!

Nej det är inte kul att gå ut och laga elstängsel ( kontakten urdragen) när det är mörkt, halvmeter snö , dålig ficklampa och så börjar det ju att snöa..... stora flingor!!  

Jippie.... NOT!!

När jag kom in så gick jag direkt till häst och talade till han... hotade han med div tortyr!!  Häst bara tittade på mig och la mulen mot axeln.. och suckade..!!  åhhhhh gullegrisen tänkte jag.. men han är inte kul när han gör jävelstyg!!. 


näää nu har jag inte tid med det här...skriver mer sen.. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards