Alla inlägg under juni 2011

Av Nanny B - 10 juni 2011 07:55

Yrket meterolog måste va jämnlikt med att jobba på SJ... man lovar men det blir aldrig så. många människor står där med paraplyt/baddräkt men de blir tvärtom eller med andra ord, Tåget står still!!!

Kollade 3 vädersidor igår... en lovade åska kl 11. nr två hade strålande sol och nr tre hade blandad molnighet!!  Snacka om att garantera sig!!!  Dom måste ju snacka ihop sig och sitta och garva åt resten av landets population....

Jag har väntat på åska i flera dagar men den uteblev som brevet från Amerika... SUCK   Närmsta rapport var att det mullrat i Skultuna ( 8 km bort)  Fast man ska ju inte klaga på vädret.. snart är det ju slut och de kommer vara monsun resten av våra härliga sommarmånader!!

Ska bli rätt skoj att se hur dom där vädertöntarna lyckas få oss andra att tro de ska bli strålande sol när det öser ner ute....   


Igår gosade jag med finaste prinsen igen.. Frippe.

Och jag vågade rida... visst de va lite att åka häst men jag måste bara komma över min fobi... och det gick sååååå himla bra.. jag är så nöjd. Frippe tyckte de va rätt najs han med att inte behöva anstränga sig mer än vad jag krävde. ( inte mycke mer än att gå fram)

Julia gick ut i skogen med Oy... det tar sig de där...

  

Lite gos .....

Frippe är en riktig gosis han med... Att få ett hästhuvud mot axeln och man känner hur han bara vill bli pussad på ... det är kärlek de.....     !!!

Gör han så kommer han undan med mycke... hahahahahah

 

nehepp....

Av Nanny B - 2 juni 2011 22:47

jahapp.. då går man in på sista arbetsdagen..... jobba hela dagen och sen så kör vi stenhårt på kvällen med,,,"Megasuck"  jag ska kämpa med min mentala megastyrka ( stålmannen ta dig i häcken) och inte önska en enda gång att inte  vilja gå hem under dessa 12 Timmar och 30 minuter lååånga arbetsdag.

Ensam är stark.... jag är hård som stål.. jag är en riktig tuffing!!

Men  jag är ledig lördag....  och söndag och  se och läs..... måndag!!   =)

och vad gör man på tisdag... Japp!! du hade rätt!!  jag jobbar kväll!!!  Grattis, du vann en hammock i mobilformat!       

Fast den kvällen har jag ju bytt till mig för Julia ska till fru doktor på dagen!!  nu får dom ta tag i hennes allergi på riktigt inte bara spekulera som vi gjort hittils!!  dock har hon ingen djurallergi för det skulle krossa henne totalt om hon inte fick åka ut och gosa med sin älskade lilla ponny....

Nåväl...  

Tårtbakandet är ju snart och det ska bli sååååå himla kul att få göra den..

Idag fick hon en cykel av sin mormor och morfar.. och Andreas har inte sett röken av henne på hela eftermiddagen för hon har vart ute och cyklat.. en 26" minidamcykel...

åhhhhh  hon är såååå glad över den!!!

Kom hem och sa att det inte ens tog 3 minuter till skolan... hahahahah

Ikväll har hon kollat den 3 gånger så den verkligen är låst så ingen kan ta den!!


krypa till kojs och drömma om en ledig dag...

en liten historia på vägen...:

Två päron hängde på en gren, då ramlade det ena ner. Varpå det andra päronet sa: -Moget!!!






Av Nanny B - 2 juni 2011 11:10

Jobba... shhhaaaaaatvi!!  Jag har inte tid med det för det är en massa som ska fixas.. Julias tårta måste jag provbaka.. Den kommer bli så fin med sina beställda sockerblommor och blad. tänkte hinna göra sugarpaste men den får vänta . Städa undan, handla..... listan blir hur lång som helst vad jag ska hinna innan kalaset.

Och den här veckan tycks jag ha blivigt lottad med schemat from hell..... kväll och delad otur *2... suck men jag har iallafall helgen fri och då har man ju massa skoj att göra.. som att åka till Stallet!!

Så härligt att vara bland ett gäng där ingen tror sig kunna mer än andra och alla accepterar att man är den man är!!


NEHEPP....

 sova sig en stund innan man ska till jobbet..


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards