Direktlänk till inlägg 26 april 2012

en annorlunda önskning..

Av Nanny B - 26 april 2012 16:30

Dagarna har gått undan och inte har man fått mkt gjort heller.. eller jo fast inte det man tänkt sig göra.

Igår var jag och en likasinnad ute på en liten promenad... det tog oss en timme att gå en hel mil... hahaha

Och jag har fortfarande träningsvärk i skrattmusklerna. 

Försök inte så ofta att utöva "tranan" på en påle... det är svårare än man tror  att hålla balansen i en nätt sjöbris och de va så jag nästan höll på att trilla i Mälarens svinkalla vatten.. Tänk att man kan ha så kul på mindre änen timme.... 

Hur som helst så har man ju inkomster så får man ju utgifter så att säga... Och att få sitta inne på "biblioteket" i godan ro utan att någon absolut ska in där är ju guld.  Den unga fröken i familjen var uppslukad av ett barnprogram och helt inne i det, så jag passade på att få sitta på den vita tronen med ipaden i knät och läsa om sånt som inte ens kan lösa världsfreden!!   

Jag hann precis få ner byxorna och parkera arslet så börjades det... -Mamma, När ska vi äta????  12åringen stod utanför och försökte få upp låset med en kniv. -Lägg av, vrålade jag !!  jag hörde en suck som önskade mig åt fanders... 

Ungefär nanosekunden efter så kommer nästa och rycker och sliter i dörrhandaget..... - mamma.... -maaammmmmmaaaaaa, jag är kissnödig nuuuuuuuu!!!  

I mitt stille sinne så önskade jag att jag verkligen for åt fanders. Tur att jag inte släppt någon bomb än iallafall så med byxorna i knävecken hasade jag mig fram och släppte in unga akut kissnödiga fröken och hasade mig tillbaka till Gustavsbergstronen. Tur att vi har plastpottan kvar och där satte sig unga fröken och kissade.. 

-mamma, när jag fyller år vill jag ha ett utedass!! Av ungens uppriktiga ansikte så förstod jag att det var allvar. 

- Varför då? undrade jag och försökte hålla mig från att le från öra till öra.

-Jo det ska jag tala om för dig!!!!  Jämt, jämt , jämt  när du ska skita så är det upptaget för då blir jag kissnödig!!! (ja, det är hennes egna ord)

 Hon såg på mig med stenhård blick och såg ut att nu fick det vara nog på att hänga på dörrhandaget och fortsatte:

- för då slipper jag gå ut och pinka på gräsmattan som Tudor ( Evelinas hund) gör, och då är det bara min toalett!!!!

Kände hur mitt ansikte förvred sig och ljupa andetag för att inte tokskratta.. 

Försökte förklara att utedass har ju inge vatten och man kan inte spola bort bajset.

- vem sa att jag skulle bajsa där då??  Nu såg hon mer ut som en stöddig tonåring!!

Mina tappra försök sen till att avstyra henne något märkliga födelsedagsönskan var lönlösa... hon hade bestämt sig!!  Hon ville verkligen ha ett utedass!!  Så jag har 4 månader på mig att få henne att önska sig något mer passande för en blivande 6:åring som Barbie eller en fin cykel!!!


Nåväl....  så kan det vara och nu vet jag att det är helt okej att svära på bankomaten när den inte vill fungera...

Skulle ta ut pengar och pengamaskinen ville inte riktigt fungera. Väl valda svordomar hoppade ut genom min mun!!!   Meddelanden som "ej kontakt med din bank" och "kortet kan ej läsas"  dök upp men så lyckades den få kontakt med något och det fungerade.. heheh envis är bra

Mannen som kom efter mig var inte lika enträget envis och gav upp efter första försöket högljutt med  "KNULLA" 

Jag började tokskratta och sprang till bilen... mina svordomar kändes inte lika fula.... hahahahahahah


tjingeling





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards