Alla inlägg under maj 2011

Av Nanny B - 1 maj 2011 21:07

första maj demonstrationsdagen är snart tillända och Själv begav jag mig
inte ut på stadens torg.  utan hade en egen liten manifestation i min ensamhet. eller nja djuren var ju hemma..

1:a maj talestols uppsättare.. hmmmm nåväl en kökspall fick duga och mina åhörare såg en aningen förvånade ut varför deras matte stod där och såg allmänt dum ut..

Harklade mig och började prata om att hushållsnära tjänster borde alla ha. speciellt djurägare med ett halvt zoo skulle få det gratis av kommun och landsting.

sen var det dags att gå ut och demonstrera!!!!

Jag skrev ner mina åsikter på ett rosa "hello Kitty" papper och gick runt köksön.

Efter ett varv så kändes manifestationen som att den va slut och jag ville ge plats åt mina husdjur att demonstrera.

Mina åsikter om gratis bensin, ingen skatt och konstant semester kändes bra!!

Tog en kopp kaffe och lutade mig tillbaka i soffan som nu börjar få en liten grop i "mitt" hörn!!!  Den har jag jobbat hårt för!!!

Gluttade på djurens lilla manifestation och kände mig som en äkta politiker och började skratta åt deras plakat med text som  "mer hamstrar åt katterna" och " hundar på middagsbordet javisst" !!!  Glöm er dröm puckon!!!

Efter en stunds sittandes i soffan blev jag siten sugen på tårta att jag bakade en...  

en stund senare så var 3 kg Red Velvet klar... =)

Imorn är det ny vecka... hmmmm

Undrar om jag får några fler bilder på hästarna.. har några på lut..


nehepp.....  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards