Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Nanny B - 22 maj 2011 08:42

Det var någon slags domedagsprofet som förutspådde att nu minsan skulle jorden gå under!!  Och världen tog det med en klackspark och skojjade om det.. Profeten stod på sig och hävdade minsan att det skulle börja med en jordbävning i Nya Zeeland kl 18.00

Nu är det ju så att denna profet har 89 år på nacken.. respektfullt, Absolut!!

Men vid en viss ålder så är man inte så himla pigg och vital längre. Sjukdomar som demens, hjärt och kärlsjukdomar och inkontinens är ju vanligt och man kanske ska ta sånt i beaktning när man läser om just sånt strunt.  Forskare och seismologer dömde ut hans uträkningar som han fått för sig genom att läsa biblen!

Redan på 90-talet hade visst denna kristna profet börjat att räkna ut domedagen. Hmmmm  nån borde kanske ha spelat golf eller boule istället!

Fast lite rätt kanske han ändå har... en vilkan på Island fick nå psykbryt igår men än så länge påverkas inte flygtrafiken.. och när den väl gör det så kanske dom krakarna som skulle ha vart med på sina flighter, för dom kanske jorden går under.. Undrar vad han tänkte omden förra vulkanen på island då det vart en massa som inte ens kom iväg eller kom hem från semestern??  och den isländska bonden som fick skotta fram sin ladugård??


Jag tror att profeten behöver boka en tid hos en geriatriker!!!


Så nu ska jag sätta mig ner  med min konfirmationsbok och knåpa ihop lite så jag kanske kan få högre lön.. "Prisa Gud" isåfall!!


Sköna söndag...




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards