Direktlänk till inlägg 20 april 2011

ÅHHH NEEEEEJ!!! DIT IN GÅR JAG INTE!!!

Av Nanny B - 20 april 2011 21:31

Hunden har haft sin halvårsperiod.. ( hon har löpt) och nu så var det dags för henne att tvätta och kamma håret.

Hur hon bara av att förstå min tanke om att gå in i badrummet förstår jag inte.?

Tog fram rena handukar och fixade i badrummet och sen så ropade jag på hunden. Spårlöst borta?? Började att ropa på hennes döda mamma och avlidna make men inte en skymt av henne... letar överallt och inte ett hundhår lyckas jag finna. 

Gick till kylskåpet och rasslar lite men inte ens då kommer hon fram..

Hittar henne i Mattias rum under skrivbordet  och med lite skinka lyckas jag få fram henne. Men vad är det som hasar sig fram då?? En springer spaniel i Chiahuahua storlek. hmmmmmm har jag kört henne tvättmaskinen på 90 grader eller??? 

Skinkbiten i högsta hugg och lite pock och lock så slingrar sig den ynkliga hårbollen fram till badkaret... En olycklig blick på mig och innan hon vet ordet av så står hon i badkaret.

Självklart är hundschampot nästan  slut så det får bli utblandat med lite wash N go.. jag gnor in henne och skjöljer noga.. Hunden börjar nu få en grinig blick och så fort jag stängt av vattnet så ruskar hon på sig så jag bli lika blöt... TACK HUNDF-N... !!

Efter noga torkning med handukar som hon egentligen tycker är skönt så lägger hon sig ner på badrumsmattan och gnider sig..

Går efter klotången och vips så har hon förvandlat sig till en minihund igen!!!

benen har på nå vis försvunnit???? En viss övertalning och extra skinkbitar så växte benen ut igen.. =) !!

Att tvätta och kamma håret är väl på gränsen till vad hon tål och kloklippning var väl de som fick bägaren att rinna över och jag tror det var en aning upptaget hos HRIS !!!  ( Hunden Rätt i Samhället) .

Hon ignorerade mig hela kvällen igår.. Men imorde var det glömt och hon hade bråttom ut att försöka döda en basketboll ...


Idag har jag prövat NJUTNINGEN.... Andreas har en massagestol på sitt jobb och den fick jag pröva...  ahhhhh    

Inte bara ryggen fick sig en omgång utan även ben och fötter...

funderar på om man ska skaffa sig en sån.... underbart!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards