Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Va fan vad du luktar... ??!!!

Av Nanny B - 17 april 2011 22:04

En skön ledig helg är snart tillända. Jobbardag imorn !!

Lördagens röjning av trädgård blev kanske inte som man tänkt men skräpet kom iallafall bort.. kvällen spenderades med goda vänner, vin och spel.

Julia skulle ha haft fotbollsmatch men den blev inställd.. hmmm nått pucko hade bokat av planen som tjejjerna skulle spela på!!


Söndagen blev inge sämre den och vi bestämde grillning på eftermiddagen .

Hälsade på Johanna som övervintrat på Andreas jobb. hon såg ut och va i toppskick och ungarna drog fram spel och spelade medans Andreas tvättade bilarna.

Tog fram solstolen och satte mig utanför.. underbart!!!!   

Efter lite shopping åkte  vi hem och fixade maten. Åke hade fångat en ekorrunge som han fick under hot från Andreas fick släppa så den kunde springa iväg till sin mamma . Den fick nog plåster på sin långa ludna svans. Grannkärringen ville inte va sämre så fort hon såg katten utanför på sin tomt så nog fan skulle hon ut och gapa på katten. ( i flera timmar efteråt).

Jag avskyr den kärringen.. alla andra grannar hejjar och är glada men hon ser allmänt grinig ut.. Min katt har ju decimerat områdets gnagarbestånd betydligt och med tanke på hur mycke fågelmat hon dukat upp varenda vinter ...

Ja en och annan fågel/harunge slinker väl ner med men det är smällar man får ta..         Nåväl..

Nu är det slut på godis i påsk!!  Torkade LÖSS är just vad det innehåller...   

ur en artikel från expressens webbsida:


Röda hallonbåtar och ferraribilar får sin färg av torkade lösshonor, ett ämne som visat sig kunna orsaka allergiska reaktioner..

Tacka fan för det... vem vill stoppa in det i kakhålet utan att vilja kräkas, få njursten och total förvirring???  Doooohhhh

Jag undrar vem som kom fram till att just dessa löss kan vi mosa till hallonbåtar? Very smart dude!!!

Men men vi stoppar ju i oss allt möjligt ändå . Acrylambenamid eller va de hette ( orkar inte googla)  va ju totalt livsfarligt i chips.. Men i själva verket så skulle man äta ca ´40 påsar chips om dagen för att få i dig en skadlig dos av just detta medel.  hmmm jag tror att det var av andrta orsaker man skulle kolavippen efter 40 påsar chips /dagen i flera år..  Supernajs att mosa i sig en påse chips varannan timme per dygn  NOT!!


Fiser gör vi alla...  Själv så har jag en inbyggd rosendoft men ikväll var den funktionen out of order.  

Råkade smyga ut en liten rackare i vardagsrummet innan jag gick till köketoch satte mig!  Efter en stud så hördes upprörda vrål innefrån soffan..

-Jävla hund, va du luktar!! 

Celine såg allmänt förnärmad ut och gick ut i hallen efter hussens anklagelser.

Jag började skratta.. och minnet från kadaversoppenatten uppenbarade sig!!

Hämden är ljuv och det kändes så bra att jag gick ut i vardagsrummet där halva familjen sitter och har dragit upp tröjorna över näsan och ser ut som rånare...

Skyll inte på hunden sa jag och en viss påtryckning akteröver råkades smita ut.. (Självklart  ljudlös)

Odören var inte att leka med så jag vände och gick ut i köket igen...


-mamma, vad fan har du ätit????  en panikartad Julia som nästan hulkade fram orden såg på mig med tårar i ögonen..

- jag bara råkade fisa lite, det bara kom, sa jag och log medans jag såg på min älskade make som kippade efter luft...

-Du är ju fanimej rutten, ditt äckel , du är värre än hunden, du borde inte äta mat nå mer, gå härifrån och en massa andra märkliga påståenden om mig fick jag höra..

Jag som bara släppte en liten fis.. sen att det råkade va lite doft på de hela gör väl inge.. eller???








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards