Alla inlägg under april 2010

Av Nanny B - 12 april 2010 21:06

en strålande vårdag är strax tillända... jag har idag inte gjort mycket eller joooo de har jag *stolt*  jag cyklade till konsum!!  Brittan stod ensam på uppfarten och vi tog bakvägen för annars skulle det bryta ut ett världskrig .  *viskar*  jag tror inte att hon gillar min röda cykel Och jag behöver henne imorgon bitti...         .

Hoppade upp på min röda 2 hjuling med den snoriga, meterlånga, hjälmprydda dvärgen bakpå och så for vi med vindens fart alla 5o m till konsum... och jag stannade inte en enda gång.. inte ens för att se att ungen satt kvar, för tyst blev hon!!  hmmmmm    men tystnaden va lika fort slut och när jag släppte ner henne och då rusade hon i affären och hade storhandlat innan jag ens låst den 2 hjuliga!!!   vi skulle ha 2 st matlagningsgrädde.. laktosfria men det hade hon missat och vi gick varvet baklänges och stoppade tillbaka allt ifrån pasta till  sylt. jag begriper inte hur hon lyckas...

och som vanligt på den lokala konsumbutiken så får man ALLTD stå i kö. Visst jag kan erkänna att jag brukar välja den kassan där det inte sitter en man.. jag vet inte men på nå vis så känns manliga kassörer långsammare än kvinliga?? 

allt går i slow-motion och även växelmynten verkar rasa ut långsammare..

en ung tjej i gymnasieålderna är kvickare än en vessla och vips så är kilometerlånga kön borta och man är ute ur affären???

Och stå i denna oändligt långa kö med en 3 1/2 åring som har myror i benen  ( och i arslet) är ju ingen hit... men på någe vis  ( jag erkänner att jag lovade kasta nya nallen om hon inte stod still)  så var hon en ängel...  nästan iallafall.

jag väste mitt hot mellan tänderna och log samtidigt och ungen kläcker ur sig

- mamma, du är så dum att hälften vore nog!!!!   och en stöddig uppsyn från den snoriga, hjälmbärande dvärgen!!!  jag hörde bakom mig ett kvävt asgarv. och en diskret harkling..

Sådärja.. i denna stund önskade jag mig låååångt bort.. utan barn, man och div andra störande objekt!!! 

( Sabina... vi möts i gaten om 5 röda)

När det äntligen blev vår tur så betalade jag och tog min snoriga hjälmbärande dvärg i handen och skyndade mig ut... upp på den 2 hjuliga och sen hem fortare än borta med vinden!!! Herregud... Man ska inte ha med barn i affären!!!

När jag kom hem så gick jag ut till Britt och sa förlåt... klappade henne lite på den där bucklan jag själv lyckades med att göra i sommras.. ( men det är en annan femma)...

Jobba imorgon.... får se hur det går,,,

Just ja... jag har myror i hallen till Åkes förtjusning... han ligger och spanar på dom och går nån stackare för nära så är det ajöss.... hahahaha

Hoppas dom håller sig där.....






Av Nanny B - 10 april 2010 12:43

Stoppade ut näsan genom dörren och ångrade mig på en gång... var fan är solen????      inte ens dom där konstant kvittrande små dunbollarna hade konsert i grannens häck, de va dödstyst!!   Långkallingarna åkte på och en tjock tröja!!  herregud man fryser ju arslet av sig om man går ut.. i APRIL!! 

Dom där vädersnubbarna och div andra mediasidor på nätet hade ju lovat GIGANTISK SOMMARVÄRME men inte fan kom den... antingen är dom mutade av någon terroristgrupp eller så behöver dom nya datorer och ny personal som kan läsa av den nya tekniken!.. suck...


Av Nanny B - 9 april 2010 14:03

Sådärja....  fredag... bara några dagar tills det är ny vecka!!!  wooohoooo  

nej jag har inte käkat någon giftig krukväxt  eller skänkt mina hjärnceller till någon hjälporganistaion för insamlade kläder!!!

Saknar min avdelning... saknar att gå upp i ottan och köra vägen till C-las i svärfaders lilla fiat punto. ( ja den kan man parkera i ett cykelställ på tvären) 

men men har ju fått några kompisar på fejjan så man kan hålla kontakten ändå!!! 

Linns vattkoppor har börjat torka och jag längtar verkligen till att kunna lämna henne på dagis.. ha hela huset för mig själv och plugga ifred... de drar ihop sig!!!

snart klar USKa.... =)  jag trodde inte på det själv men jag har faktiskt klarat de bra hittills... Håller på att ta reda på vad som krävs för en SSK utbildning!! 

Ikväll blir det fredagsmys... min make har lovat god mat och lite stolt är jag över att ha lärt upp han !! nu börjar han bli duktig och funderar på om man ska skicka han på en gastronomisk utbildning... hmmmm tänk att få gourmetmat varenda dag... ahhhh  MUMS!!!

nehepp inge mer att förtälja

Men jag passar på att säga grattis till Helene Kennel Barecho Grattis till er nya svart/vita grabb som hon hämtar idag!!!! 



Av Nanny B - 5 april 2010 20:04

Vattkoppor... man lider med ungen... hualigen vad hon ser ut!! 

  

det har kommit flera idag... och hon har feber och är lessen för det kliar...

Tur att de finns zinksalva och potatismjöl!! Och nu är det ju så att Linn är en aning bortskämd av sin pappa och de märks tydligt nu!!

Jag sa åt henne att inte kladda med saften och då rusade hon in till sin pappa och pekade med hela armen på mig att jag var dum!!  jaja  din lille skit du ska inte få nå godis resten av året tänkte jag då!!!

Jullan åkte till sin pappa idag så hennes rum ska jag riva ut och kasta ut saker..

Hoppas hon inte ringer hem och grinar....


men men VAB hela veckan för min del... och plugga!!!


Av Nanny B - 3 april 2010 22:36

Jahapp då var det dax igen... Vattkoppor!!!  Såg tidigare på Linn att hon hade några märkliga prickar men dom var så små...inget vi brydde oss om!!   ikväll när vi kom hem så var dom betydligt fler och större... !!! 

 Tårta hemma hos mamsen idag och vi kikade till Johanna..

Det var rätt skönt att få komma in och se att hon stått emot Kung Bores fasoner..

Längtar verkligen efter vi ska kunna sticka ut igen... Vi planerar semestern nu!! 

Sen vidare till Mormor gunnels påskmiddag.. och den var som den ska vara.... glada nyllen och massa skratt!!!!

Nu softar vi med varsin dator och ett glas vin....



Av Nanny B - 3 april 2010 11:54

sovmorgon eller inte.. vaknade med ett ryck och trodde jag skulle praktisera mig men innan jag han kasta mig ur sängen så kom jag på det... jag har ju slutat med det..    ..

Gick med tunga steg därifrån och gav mig själv ett löfte... ska nog komma tillbaka ( dock inte som patient) och hälsa på!!!

Igårkväll bidde de en utekväll med några tjejjor.... girlpower de luxe och vi hade skoj trots att de va märkliga människor ute.. och med medtagen kebabtallrik som delades med maken somnade jag sött...


Linn skulle duscha och Andreas släppte in henne i duschkabinen och sen gick han och spelade data.... och så här gick det :

  

Borde jag berätta att han glömde ta undan sin duschtvål....

halva kabinen var fylld med skum och en lycklig Linn!!!



Av Nanny B - 1 april 2010 22:59

April April din duma sill....  läste i den lokala morgonblaskan att dom skulle byta namn på ett blivande badpalats i stan.. Kokpunkten var visst en förolämpning på kinesiska.. " koh pun ten"  betyder jag ska ********** din mamma !!  Okej tänkte jag nyvaket och började skratta!!!   Nästan att jag köpte det!!! 

Sista "plaktikantdagen" imorn... En rolig och lärorik tid.. tack alla ni från AVD 6 C-las... keep up the good work!!!  jag kommer att sakna er!!     


Och skämten haglade in på min mobil men ett sms sitter fastnaglad på min näthinna...

  

Jag tokgarvade hela dagen åt detta... jag trodde de va nån skämtbild och vidarebefodrade det till i stort sett hela bekantskapskretsen....

Sen på kvällen erkände upphovsmakaren till detta att det var hennes arsle !!!  och jag höll på att köra av vägen när hon i detalj berättade hur hon lyckas på egen hand med mobilkameran få in en sådan fin bild!!!

Det är inte bara jag som får "tokspel"   hahahahahahahah


CU läjter folks...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards