Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

huvudet under armen!!!

Av Nanny B - 1 oktober 2014 21:29

Nog för att jag börjar komma upp i en mer småmogen ålder och blir kanske lite glömsk.  Eller nej.. det kan inte vara det för alla dagar är verkligen inte så där dementa. Utan dom är bara en sån där skitdag…

Sista tiden har jag nog vart lite bakåtvänt stress. dvs man har inget att göra!  Min hjärna är van att ha 145 saker att hålla reda på samtidigt och får helt plötsligt 37 saker bara.. 

Allt som har hänt sista tiden har ju vart lite omtumlande för min stackars hjärna…. men det är en annan femma. 

Lärde mig den hårda vägen att ensam är stark. Hur som helst så är jag på tillbaka på banan… starkare än ever!!!!

Nog om det.. Mina personliga och privata saker basunerar jag inte ut på min blogg.. 

Jo mina tillfälliga dementa skitdagar  var det jag ville dela med mig av.. 

Besökte vår vackra huvudstad i helgen och ska bara åka lite snabbt till närmaste livsmedelsaffär och handla litegranna. !!

 joråsåattäre…

Nu är det ju så att affären ligger ca 10 km bort… och självklart så ska alla som bor på den sidan huvudstaden åka dit just när jag vrider om tändningen på Frallo ..

Kommer ut på motorvägen och tvärnit!!  WTF???   i snigelfart ringlade kön halvvägs till kina tror jag…  

Frallo blev lite rädd… han fick rampfeber!!!  

Panik!!!!!!!!  Min älskade Frallo… 

Tittar mig omkring..bilar överallt!!  Jag förstår Frallo att han inte vill vara där.. Det vill inte jag heller!!

Tempmätaren stiger över den normala….. Frallo vill verkligen inte vara där bland alla främmande bilar.  Ner med rutor och på med full värme i bilen!!  Jag och Linn sitter och  svettas som grisar.. 

Temp går ner litegrann och vi närmar oss avfarten ..när det är 20 m kvar går den upp igen..

Ber en stilla bön till han ovanför och drar en till han under med!!

Lyckas parkera  i den megastora parkeringshuset. Tar med mig ungen i handen och springer  igenom Icabutiken fort som fan.. och köper en flaska "finvatten" med norska äkta mineraler i för säkerhets skull. 

När vi kliver ut hissen där jag tror jag parkera Frallo så är han borta…. jag och Linn springer runt.

Jag med nyckeln upp i vädret och kollar om det blinkar någonstans och Linn som ropar "Frallo Frallo"!!

Gråten är nära nu….. jag har lämnat han trasig och ensam i ett parkeingshus med en massa okända.. 

Prövar ett annat våningsplan… samma sak där!!  Ingen Frallo!!   Linn tittar uppgivet på mig, -mamma, nån har snott Frallo!! Vilka jävla nötter det bor här som snor bilar!!!

Kollar min mobil för att ringa polisen, men den är död… finns inte ens tillstymmelse till ladd…. 

Går med tunga steg tillbaka mot Ica för att få låna en telefon. Upptäcker då att vi kommer in i byggnaden från ett annat håll.. hmmmmm vänta nu här.. 

ett litet hopp tändes.. jag går mot en annan utgång och en trappa ner och ut igen i det enorma parkeringshuset… 

FRALLO står där… jag drar en lycklig suck!!  Frallo verkar oskadd och inte märkvärt skakad som mig… 

Häller i lite vatten i kylaren och sen ut på motorvägen igen… där alla jävla nötter som ska in till huvudstaden samlas… 

Skiter i kön sista biten och tar bussfilen!!  kändes som om jag fick det !! 

Hemska upplevelse och Frallo mår efter omståndigheter bra! 

Häromdagen så höll jag på att fixa lite med dittan och dattan . Hittar mitt headset som jag pluggar in i mobilen, stoppar ner den i bakfickan och sen är det partty….. tjoohoo… Det är jag och Lady Gaga !!!

Kommer  på att jag ska ringa en kompis, går och kollar vart fasiken jag la ifrån mig mobilen…

Rahrah ah ah rahrah aaa  Gaga oolala…  

kollar i köket, hittar nagelsaxen men ingen mobil, 

I want your love and i want your revenge … 

kastar ner tidningar i pappersinsamlingen men ingen mobil.. hmmmm

Fortsätter in i vardagsrummet…

Oh, oh, oh
I'll get him hot, show him what I've got.. 

Kollar bokhyllan och letar igenom soffan… 

P-p-p-poker face, p-p-poker face
Mum mum mum mah
P-p-p-poker face, p-p-poker face
Mum mum mum mah

Börjar bli smått irriterad nu, Vart fan la jag mobilen!!! 

I nästa ögonblick så kommer jag på att den har jag ju i bakfickan… 


senil??  nej…huvudet under armen!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards