Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Nanny B - 3 oktober 2014 21:29

Man brukar någon gång i livet samla på något speciellt . Som prydnadsgrisar, någon idol eller vad de nu kan vara . Ett tag samlade jag på Absolut vodkaflaskor. Jag som inte ens dricker sprit men jag gillade flaskan.
Finns folk som samlar på tomtar och har flera tusen. Varför har man det?
Dom tar inte ens bort dom när det inte är tomte-säsong !! Utan dom får vara framme året runt! Begriper inte människan att från 1:advent och fram till annandag jul så är det säsong för tomtar och sen ska skiten väck !!
Lika najs att plocka fram julprylar är det att skicka ner de i kartongerna igen!!! Nej jag väntar inte till tjugodagsknut... !!!
Jag har en kompis som samlar på sköldpaddor i porslin .. Det är hennes "törtlar"
Hon har ett gäng står på en hylla i vardagsrummet . Nu är det ju så att hon har även katter .. Katter vill ju gärna klättra upp på saker och denna hylla sitter bra till att använda som lekplats, sovställe och till nån form av trottoar !!! Men dessa porslinsfigurer är farthinder för katternas framfart och det syns ! Katt vill inte ha något farthinder så katt puttar bort porslinsfigur. .. "Ljudet som uppstår när en porslinsfigur landar på en ekparkett"
Kompis är en hejjare på olika limsorter numer och hennes porslinsfigurer ser ej längre ut som dom gjorde från början .
Det fattas ben, huvud och en av figurerna ser mer ut som en ihoplimmad mosaikvas.
Jag förstår inte varför hon inte kastar figurerna . Jag tror hon behåller dom av ren princip bara . Och varför hon låter katterna gå på hyllan ? hon blir lika arg varenda gång på kattfan som har ner den redan flerfaldigt ihoplimmade figuren. Svordomar och hot om att kattjäveln ska inte ens kunna kännas igen efter hon gett den en sjuhelsikes omgång haglar .. Men katt ser lika oförstående ut och gör om det veckan efter !
Så kan de va ....


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards