Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Kung Bore is back.....

Av Nanny B - 29 november 2012 09:04

Jaha... så han vågade stoppa ut näsan... den där förbannade kung Bore... 

No more gå ut i foppatofflor till brevlådan för det är halt på den snö som just har rasat ner.. Det vet min granne med...  såg hur hennes fötter sticka upp från häcken imorse och snabbare än blixten va hon lodräd igen.. kollade om nån hade sett henne och fortsatte till sin brevlåda som inget hänt... hon såg inte mig som tur var .. jag stod lite skymd och höll andan för att inte gapskratta... Skadeglädje.. OJADÅ!!!  ( nästa gång är de väl min tur att göra en liten vurpa)

Åter till Kung Bore..  jag har ju utfört woodoo som visserligen inte fungerade så värst bra. Men roligt va det..

 

Mars 2010

Hmmm förra året så fanns det ju inte så mycket snö att klaga på.. I år hoppas jag de blir lagom med de där vita kalla... 

Visst busa i snö är kul men det är ju så förbannat kallt!!  Men de är värt det en stund för att bygga snögubbar..

   

eller snögubbe... mer fyllegubbe.. hahahahah

Hur som helst så kommer jag väl svära satan över KungBore i år med..( same procedur as every year Nanny).. Undrar om jag kan lämna in ett lätt klagomål hos hans  chef? Det borde ju vara Satan själv... !!  Visst där är det ju skitvarmt och Kung Bore kanske borde bli inkallad till chefen .. Mohahahah... smält din jävel.. smält!!!

Igår så blev de ju halt på vägarna med.... Hoppsan... missade infarten med nån meter.. När jag bromsade så blev bromsarna till stenkross... hahahah ähhh jag tar väl nästa infart då... har ju inbyggd GPS så skulle  jag åka vilse så kommer jag nog inte hem... den fungerar ju inte så bra!   ( tänkte på i somras då den lurade upp oss med 9 m husvagn rätt ut i skogen och fick backa tillbaka) 

Men jag lyckades ta mig hem.. =) dutti mej som har lokalsinnet kvar... 




Nehepp.... Snart kommer Agge och vi ska väl dricka kaffe.


skriver mer sen när jag kommer på nå.. 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards