Alla inlägg den 8 november 2012

Av Nanny B - 8 november 2012 14:31

Det började med en önskan.... slutade med en bokning !!

Det blev lite fixande och trixande med barnvakter och jobb så kunde vi fara.. Rotade fram en kabinväska och då var den trasig i dragkedjan, Suck... hittade på en annan som var hel och knökade den full med som kunde va bra att ha med sig.. Skulle va borta i 23 lååånga timmar. 6 ombyten, 2 par stövlar 1 par skor. smink. Ipad och mobilladdare!!

ja den va lite tung...   och när jag hör  min reskomis bil på uppfarten så tar jag tag i väskans handtag. Då gick handtaget sönder... helvites jävla crap!! hade inte tid att avvara något i den så jag fick bära den i ett handtag istället för att dra den på sina hjul!!   fakk.... och den va inte den lättaste att släpa på...ja jag önskade att jag skickat ner 1 par trosor och tandborsten i en konsumkasse!!

Hoppade in i Hyndajhåkan.. ( Annikas lilla bil heter så) och woosh vi var på G....

Åkte tidigt då det är rusningstrafik i Sthlm....passerade Enköping i ett blink.  och så kom vi fram till kön....  suck!!

Men för att göra det hela lite roligare så hade vi "sittdisco". vi viftade med dom kroppsdelar man inte sitter på ... Hysteriskt fnittande .. tror du dom andra bilisterna ens sneglade på vad vi gjorde??  NOPP  snacka om att ha skygglappar på sig... 

Md en hel halvtimme tillgodo så gjorde vi entre till terminalen... wooohooo ....  

Vi hade "tanten" med oss som gjorde ett glimmrande jobb.... vi åkte nämligen fel ett par gånger och tack Ipadtanten  för all hjälp och din röst är inte så elak ändå.

Vi satte osss ner och kikade ut över folkhavet.... Gråhjälmar överallt och medelålder var strax under döden!!

Man får börja gå ombord och de ser rätt kul ut när en gubbe i rullstol och en tant med rullator ska igenom samma dörrpost.... Samtidigt   !!Vi hittade på vår hytt och tänkte att vi vilar oss innan man gör iordning sig för kvällens upptåg.  och pang så var man piggelin.. hyttsängen kändes liten och jag tog rekord i att vrida och vända mig!! 


Annika duschade först och sen var det min tur.. Vi hade ju sååå mycket att svallra om  så när den ena duschade stod den ena utanför och sen bytte vi.. Medans jag duschade så började det pipa/ringa  och vi tittar oförstående på varandra. 

Svara i telefonen säger jag till Annika från duschen.. och det gör hon men inge svar. lägger på luren och de tjuter ändå.. hmmm   -svara igen säger jag och Annika konstaterar återigen att det var ingen där!!

ähhh   skit i det då... säkert nån jävel som tjuvringer, säger jag och drar på lite mer värme i duschen.. ahhhh

Annika hinner lagom få på sig kläderna och då hör hon hur det rasslar i dörren, in kommer en karl och Annika skjuter till badrrumsdörren när jag står naken och duschar. 

Han ser lite undrande ut och frågar om vi inte hört brandlarmet????

Öhhhh brandlarm?? säger Annika förvånat och fortsätter : det är nån jäkel som tjuvringt och då har jag svarat säger hon och pekar på telefonen.

karln tittar på henne och pekar uppåt... ser du inte att det lyser en röd lampa på brandlarmet här.

Nämen Oj Oj , säger Annika ser ännu mer oförstående ut.. karln tar en tidning och börjar vifta mit grejjen i taket. Annika tar en hon med och där står dom och viftar...   

Vikinglines buffe får betyg -10  av 18 möjliga poäng!!   den har vart bättre kan jag lova!!! Sparka kocken och gör rätt för en gång skull!!  för dom pengarna borde de vart kaviar och hummer.... baaah!

ja den maten gick man inte upp så många gram av... så det blev mest vin men det smakar ju urk.... tips.. hälften sprite så blir det bra!!!  =)

Gick och kollade in när gråhjälmarna intog sina moves on the dancefloor... satt och glodde en stund.. sen så ville vill ha lite musik medmer drag... visst 2 dansband turades om att spela! Den ena bandet, 4 stiliga karlar i silvervästar och det andra hade en tjej i rockabillyklänning... men tyvärr inte riktigt vad vi lyssnar på.. så vi började leta efter discot!!

Irrade runt och hamnade lite här och där... och tillslut var vi tvungen att fråga vart det låg.. jomenvisst hade vi passerat den dörren ett par gånger.. Blondiner i ett nötskal!! hahaha

Dansade gjorde vi.... med allt och alla som ville....=)    men man blev sååå törstig och det blev väl ett par x-tra vändor till baren... 

vaknade dagen efter med svåra smärtor... hyttsäng inte den bekvämaste direkt!!  ska tala till kapten och kräva bättre sängar!! 

vi rörde oss väldigt lite... smög oss upp för lite kaffe ... sen tillbaka till hytt med en smärre värk i håret.. hahaha

Framåt avstigning hade vi kvicknat till och nästan så man var redo för en omgång till.... 

Hemfärden gick som på räls... Hyndajhåkan hade väntat på oss och hittade vägen nästan helt själv... körde inte fel en endaste gång!!  han hade nog hemlängtan efter ha övernattat i ett kallt parkeringsgarage med okända...

jag somnade i soffan innan 21 nyheterna...... tuff kryssning med gråhjälmar!!! 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards