Direktlänk till inlägg 4 november 2012

whyyyy???

Av Nanny B - 4 november 2012 21:20

Slapparsöndag i all ära men ibland så måste man fylla på skafferi och kylskåp.

Hade inte gjort många knop på hela dagen och så tog mjölk slut... PANIK!!  drog mig att att dra mig ur min rosa skitsnygga Onepiece och tjocka knästrumpor. Kammade till mig och YEEAAA   långkalsongspremiär!!

Och när jag kommer ut så har karln snott min DieselMalte... och det står en blå liten ärtig 206a som är hälften så stor i carporten... fakk !!!!

Kommer ut på IcaMaxi och där tycks ju alla som inte fredagshandlar vara!!!  Lyckades roffa åt mig en kundvagn före en grinig gråhjälm som absolut ska ha den kundvagnen som var menad till mig!!  ( det fanns ganska många) 

Såg hur hon laddade för att sopa till mig med sin handväska som förmodligen innehåll allt matsilver hon ägde.

Ignorerade tanten för att börja sicksacka mig bakom alla bilar som självklart ska börja backa när man precis är mitt bakom!!   Lyckades ta mig i ett stycke till Entren..... pust pust... 

Återigen konstaterar jag att man är inte ensam.  ALLA som jag verkligen avskyr var tvugna att handla just då!!!!

Barnfamiljen med lille gullet nertryckt i kundvagnen som är snorig och trött som ett helt ålderdomshem... Stanna hemma med lille gullet istället!!  

Hel-yllepappan med cykelhjälm som var på jakt efter ekologiska varor ( kortare hålbarhet), snälla ... du luktade inte hallon direkt efter att ha cyklat från andra sidan stan... 

och gråhjälmen från parkeringen som försökte döda mig med blicken då vi hämtade ut självscannrar nästan samtidigt.

Snorkigt tog hon "min" scanner så jag var tvungen att öppna munnen.. - du jag tror det står Välkommen Andreas på din... det är min make!!   =D

OJ OJ OJ.... i nån nanosekund trodde jag skulle få scannern uppkörd där solen inte skiner och jag ler så sött man bara kan i detta spännda läge. 

-hrrrffff, morrade  tanten så löständerna nästan for ut och slängde ner den i min kundvagn!!

Jag tror att hemtjänsten lär ju kolla upp vilka insattser som behövs förbättras ... 

Började min shoppingrunda och först ut på listan stod.... Mjölk!! 

Hissade seglet på kundvagnen och for ut i vimmlet av alla som jag inte ville skulle vara där just då!

Navigerade fram till mejeriavdelningen. förtöjde kundvagn och hann inte långt... AAAAAAAJ!!!

Barnfamiljen med lilla aströtta gullet joinar mig med att köra på mina hälsenor... Tack för det aparsel, tänkte jag men log bara mot den stressade mamman.  Lilla gullet i kundvagnen vrålar... den vill inte alls sitta där!!!

roffade åt mig det jag skulle ha och fort som attan skyndade mig mot frukt och grönt.....

kollade listan.... Potatis.. 

vid lösviktspotatisen så var det en viss väntetid så herr Pensionär  är tvungen att inspektera varenda potatis.. 

hmmm ähhh jag tar en såndär påse och vänder mig om för att ta en... och vem stirrar jag rätt in i ögonen... jag rös av skräck.... Gråhjälmen hade visst tänkt samma som jag med att ta en färdig  potatispåse men hon hade ju för farre öppnat en för att kolla hur dom såg ut!!!    Tog på mig osynlighetskappan och en påse potatis i näven och rann därifrån.... hualigen!!   

Sallad till ödlan stod på tur och vem står inte där i sin fina röda cykelhjälm och rotar bland ekologiska halvruttna grönsaker,. Hel-yllepappan... och han luktade inte godare!!!

Drog ett djupt andetag, trängde mig förbi och snodde åt mig en påse sallad, vände och sprang....

Stannade vid utgångskassorna med en något annolunda ansiktsfärg så kom livet åter.... andas.. andas... du lever!!  Prisa gud eller något!! 

helvete... finns det ingen deo som är ekologisk eller svanenmärkt ????

Hittade på min kundvagn och fortsatte mot brödavdelningen... jag hörde lilla aptrötte gullet grina hysteriskt.. 

GE UNGEN GLASS!!!! 

passerade brödavdelningen utan större incidenter förutom en tjej som stod och dregglade över tårtorna..

parkerade bredvid... lutade mig bakåt. sneglar till vänster neråt och  konstaterar att hennes bakdel är MYCKE större än min och sa till tjejjen.. Visst ser dom goda ut??

-ja, ja, ja utropar hon lyriskt. 

-Ta en du... dom är suuuupergoda!!  jag ler mot tjejjen och nickar mot en gigantisk gräddtårta!!

Ja men va fan.... hon hade ju ändå köpt den!! jag hjälpte henne bara att välja!   mohaha mohahaha

får ett sms.... GLÖM inte hårt bröd  avsändare =make

johopp och letar rätt på knaprigt knäckebröd... och håller på att bryta nacken av mig när jag nästan ramlar över en skitful överfull tantväska!!!   Gråhjälmen ser inte lycklig ut!!

jag blir förbannad på tanten som ställt ifrån sig handväskan  mitt på golvet

Som 2 cowboys i en duell glor vi på varandra... vem av oss ska dra pickadollen först???

jävla kärring!!  min rädsla är utbytt mot hat!!  ren hatkänsla !!  jag vill verkligen stypa kärringfan som står iför där just mitt knäckebröd är.. 

-Asta, ropar en annan tant längre bort. Astaaaa. Aaaaaaastaaaaa. jag har hittat det där tacos. ( utalades tääkkååås) 

Min agressiva inställning försvann .... poff borta !!!och jag är tvungen att bita mig i läppen för att fnittra!!

Gråhjälmen sänker sin gard och knallar surt mot sin vännina.... 

hahahahahahahahah..

resten av shoppingseglatsen går som på vatten.... inga större problem...

Vid kassan så ser jag hur barnfamiljens lilla gull testar sina lungor i full styrka.... suckar och tänker att dom skulle ha gett ungen glass.!!

checkar ut och drar mot bilen... 

Nu hade jag inte min shoppingcar utan lilla sommarbilen.... hmmmm  4 kassar så var det fullt.. 

och inte var det mindre folk på parkeringen... tänkte att om jag gör tvärtom för att stanna och undvika folk/bilat så siktar jag !!

Hel-yllepappan med cykelhjälm skymtar till och jag vrider ratten så jag kan träffa.... men han är en van cyklist och hinner upp på trottoaren!! faaaan!!

när jag väl är hemma med alla kassar och påsar så är jag helt slut!!


nääää  aldrig mer handla ... tror jag!!!








!!



 
 
Ingen bild

Magnus

4 november 2012 23:12

Förstår inte hur ni kan uppfatta en vanlig handla mjölk tur,till något som är så jobbigt.Det är ju bara att inte bry sig så mycket utan bara handla och åka hem!Varför spekulera i allt onödigt runt omkring.Så där tänker bara kärringar,Vi män handlar, åker hem och sen var mjölken hemma.LÄTT

Nanny B

4 november 2012 23:47

Hahahaha då handlar du nästa gång!!!

 
Ingen bild

Magnus

5 november 2012 00:01

Absolut.

Nanny B

5 november 2012 14:24

Bra!! Så slipper ja ....dammsuger du med?? Vika tvätt??

 
Niklas Persson

Niklas Persson

8 november 2012 15:58

Det roliga hade ju varit om scannern hamnat där solen inte lyser. Att då få se hur du hade scannat dina varor... Det hade varit en rolig berättelse, som nog dock gjort sig bäst som bilderbok... :D

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Nanny B

8 november 2012 16:03

hmmmm ska tänka på det nästa gång... =)
bra idé där Tackar!!! =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards