Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

man ska inte hoppa före åsnan i bäcken!!

Av Nanny B - 8 augusti 2012 20:57

Uscha... jag är purken... eller besviken... eller jag vet inte vad jag är.. nått irriterande ledsamt är det!!

Efter de är lite sekretess och shhyyyy  så får man tala ( skriva) lite sådär konstigt...

Jag måste bara få skriva det.... tufft och tungt!!  men jag är ju inte den som är den så jag reser mig igen!!

Fågel Fenixsyndrom!!  res dig ur askan och flyg vilket jag just nu har svårt att göra då man inte har kommit över den tröskeln än...  Vänd andra kinden till... Jojo det svider fortfarande så de lär dröja nån minut till.. 

Visste ioförsig att nått besked skulle komma men det förträngdes och man var glad och trallade... 

Nu ska jag sluta och vara grinig kossa och bli den underbara N@anny igen... ( mina systrar tycker så och älskar mig  iallafall)

Det går framåt med carporten... jag övervakar varenda bräda och skruv så den är faktiskt snart klar, bara plasttaket kvar!!..Det är faktiskt jobbigt att sitta och glo !!!

Det enda som stoppar byggandet är ju det här förbannade jävla skitregnet!!  jag förstår inte hur mycket vatten de ska komma ner.. 

Miljönissarna har ju tidigare skyllt på alla miljöförstöringar och kofjärtar  som skapat hål i Ozonlagret... dom kanske har lite rätt i det där med hål... för det är väl där allt jävla vatten kommer ner... mitt på mig!!! 

Är förbaskat trött på regn nu att jag inte ens vill bada i badkaret... kan likaväl gå ut och lägga mig på gräsmattan i 15 minuter för man blir exakt lika blöt.... Vem ska man bli arg på..??  Meterologen som står och ljuger sig grön på tv eller miljönissarna som skyller på bönderna som har fler kor än 2 st. ( enligt nya djurlagen så får inte stora djur vara ensamma) 

Det har tagit 2 dagar och klippa gräsmattan mellan uppehållen... och jag har fortfarande tvätt kvar från semestern!!  Ingen större ide att hänga ut den för den blir mer blöt och de blidas mossa !!

Så nu börjas de kika på en solsemester i sista minuten med maken..... lite sommar och värme vill man nog ha!!

Fast en spansk paella. en grekisk fetaostsallad nersköljt med ett Vino da tavola är inte så tokigt men då kommer väl indiansommaren till Svedala !!!   Fast man går väl inte omkring i bikini i okober väl???

Eller så tar vi oss en tripp till solariet och drömmer oss lååångt bort i 21 minuter ett par gånger i veckan!!

Men då utesluts den färgglada paraplydrinken, vita sandstranden och ögongodis i badshorts!!

Imorn blir det att hämta nya husdjuret... Det ska bli mycket spännande då ingen i familjen har kunskaper om denna och tackar högre makter att Google finns.

Nehepp... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards