Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Nanny B - 17 augusti 2012 09:27

Snart återgå till dem vanliga rutinerna som totalt har fallit i glömska bara för att man blir ledig.. Semester är bra men hur fort går det inte då?? 4 veckor senare så sitter man här som ett fån och glor. Va fan hände? vad gjorde vi??

Visst vi försöker ju få ut varenda sekund av den efterlängdade ledigheten att man blir totalt slut. jag behöver nog 4 veckor till!!

Fast jag erkänner en sak.... Det va faktiskt roligt att gå till jobbet!!!  jag stortrivs där ! 

Att jobba natt gör mig absolut ingenting och med störtcoola medarbetare så blir det bara skoj!!

Linn har börjat skolas in på förskolan.. det kändes lite märkligt att inte ha henne på dagis.

Hon fyller ju 6 år snart och jag har inte en aning om vad vi ska ge henne. Frågade henne häromdagen vad hon ville ha och efter en stund finurlande så kom det. Ett stort rymdskepp som man kan bo i!!!  

Jag tror inte min årslön x10 räcker till det. jag svarade bara att rymdskepp finns inte på listan för födelsedagspresenter till mina barn så hon fick önska sig nå annat.

Blicken hon gav mig sa att hennes mamma var inte riktigt klok. vadå? kan man inte få ett rymdskepp??

Ungar säger jag bara.... och vad gör man inte för dom.. !!!

Julia ville rida en Pay and jump ( träningstävling) så det var bara att ställa upp som chaffis.. Nu är jag ingen höjdare på det där med släp men det gick bra ända tills vi kom hem igen... då skulle hästtransportsjäveln backas tillbaka.... SUCK!!   och det är boogie och väger bly!!   efter mycket knixande så stod den där... faaaan!!

jag behöver träna lite mer tror jag!!  

Nu har det inte gått så bra på tidigare hopprundor. Både ponny och unge har haft nån fnurra på tråden vilket har resulterat i att ponny haft ett stort övertag . unge har oftast slutat med stjärten på marken!!!

Men jag tror att unge håller på att ta tillbaka makten och ponnyn blir allt snällare.. Så denna gång satt unge kvar trots att ponny stannade 2 ggr !!   Det går framåt iallafall.


Varför ska det vara så himla svårt att ta ett beslut... man funderar och funderar!!!  

Ska man eller ska man inte.. man googlar efter mer information och så funderar man lite till!

och hur man än vrider på bekymret så sitter arslet bak!!  



Ska ägna mig åt min avskyvärda tvättmaskin som verkar älska mig mest av allt !! Sorry din aparsle men det är inte ömsesidigt!!  jag hatar den där förbannade signalen ljudet genom benmärgen!!  jaaa jag vet att det är klart men jag bryr mig inte just nu!!  Du kan fan vänta i nån minut till!!!  ( det går inte att få tyst på den heller och efter 5 minuter kommer det igen)  jag förstår inte hur mkt tvätt det kan bli.. jaja Make my day !!!


har inte så mkt att skriva... jag kommer inte på nå.. det händer ju inte så mkt.. livet går vidare i sin takt.. 

jag vill skriva så man ska tycka att det är värt att läsa ... inte om varje sekund man andas oavsett vad man gör.. eller att man älskar sina barn... suck... ibland ser man statusar på facebook som gör att man garvar åt människan som satt ut det..Jösses!! Visst är barn söta men 600 olika bilder och lika många statusar om det så är det inte lika kul... 

( ja jag har rensat bort dom nu) 

på återseende... 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards