Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Vi hittar på nå....

Av Nanny B - 1 augusti 2012 00:02

Vaknade och vi hade inget planerat.... vi brukar planera in vad vi ska hitta just den dagen men av någon anledning så glömdes det bort.. 

Ähhh vi åker till ikea i Gbg  och lunchar...  sagt och gjort..

passade på att hansla ett lakan och en gummigrej till lådorna... och så klart en stor påse POLLY

 

När vi ska åka ifrån Ikea så kommer vi på att vi gör nå skoj... vad har Göteborg som vi inte har???

Jo spårvagnar!!!   

Nu är det så att troligtvis har nån spillt något i mittkonsolen och där sitter kontrollen till ALLT.... speciellt Navigationsystemet.. och Andreas försökte laga det men troligtvis behövs ett nytt kretskort.. =/

mindre skoj men han försökte iallafall...

 

Men det hindrade inte oss för man har ju en "smartphone".... så vi lyckades navigera oss till ett Megaparkeringshus. Parkerade Malte och tog hissen ner från våning 7 till våning 1...

Det var ju som att kliva in i "pure heaven"..... herregud!! Vi hade hamnat mitt i ett megashoppingcenter... =)

Min mans blickar sa "big no no".... sa inget men mitt hjärta log och jag hittade en skitsnygg klänning i mitt smygfönstershoppande!!

Åka spårvagn var jättekul...och vi hamnade på Saltholmen!!  

   

Tror ni inte dom jävlarna har vart här med......  ( för er som inte vet fick vi halva uppfarten uppgrävd av irländska gatstensnassar 2010)

 

Vi köpte mjukglass och njöt av solen... 



Småfåglarna gillade ochså mjukglass.... 

   

Sen kom herr Dumdum......

 

Hellluuuuu.... How are U doing???

Jodå... Fiskmåsar käkar mjukglass dom med!!!






   


Sen tog vi spårvagn tillbaka och vi sitter bredvid en såndär kortläsare. Den var visst trasig och varje gång någon försökte få den att registrera busskortet så sa Linn..- Den funkar inte!!

Åter tillbaka till "heaven" så försökte jag få min familj att gå så sakta som möjligt... Åhhh det var rea här och där...det kröp innanför skinnet på mig och min make gav mig bara en blick som sa " tänk inte ens tanken" !!

Tog oss upp på 7 våningen och rullade nerför alla våningar.... 


 

Ute ur P-skyskrapan så hade helvetet dragit förbi... regn regn och skyfall!!! och vi såg några fina regnbågar!!

   

Vid Uddevallatrakten så hade det försvunnit och solen kikade fram... 

 

Imorgon är en ny dag.... 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards