Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Som en Åsna...

Av Nanny B - 17 april 2012 22:31

Varför ska beslut som kan förändra och vända upp ner på ditt liv på ont och gott, ska vara så himla svårt att fatta..

Nu pratar jag inte att dumpa bästa Ben&Jerryglassen för att man är laktosintollerant utan värre saker.. Nej inte ens om att kicka ut en sk kompis från Vänlistan på facebook ... ( ja den kompisen  hänger löst och kommer förmodligen inte finnas kvar så länge till men min värdefulla energi ska jag ha kvar till annat än att fundera på det) 

Jag är i åsna-världen nu.... står där mellan två delikata hötappar och dregglar som en hund! Vilken av det två ska jag välja... ??????   har vänt mig till ett fåtal värdefulla  vänner som jag vet finns för mig och vet vilka värderingar och synpunkter jag har.  När jag talat om för dom hur läget är så har står det lika mellan "go for it" och "tänk dig för" och jadddååååå det blev jag klokare på!!!  NOT!!

Om man ändå kunde få en glimt av framtiden på den fronten så vore hötappsvalet enkelt... 

Ena sekunden så vill jag kasta mig ut i det okända och bara köra.... ena sekunden fast i det trygga... 

Det okända lockar mig mer.. det trygga är ju en säkerhet... 

Och mitt i den här soppan så ser man hur dom där förbannade Irländska asfaltsmarodörena susan in på gatan... dom stod länge utanför mitt hus... Jag är fan livrädd för dom sedan dom besudlat uppfarten!!!

Ska väl ta reda på vart jag har ungarnas slagträ och ha det tillgängligt .... Dom där är ju kapabla till varsom och jag känner mig inte trygg så länge dom där ska smyga utanför... ja, jag kanske ochså behöver en busslast med livvakter men men.. 

Operationsdag imorn och möte med Herr Narkos... 

Hoppas det går bra och att jag ska va på benen så fort det bara går.. jag har inte riktigt tid med att fara fram och tillbaka på sjukhus nu!!!

Julia var ju lite fundersam över det där med operationen... och frågade mig om varför och hur det kommer sig att jag måste göra en mindre operation....

När jag förklarade att dom ska ta bort en grej och sätta dit en ny grej... så långt var hon med och hon frågade ad grejjen hade för funktion så sa jag att jag inte vill ha flera barn och gejjen gjorde så att det blev så!

- men mamma, sa hon och jag hörde hennes allvarliga tonläge.. och hon fortsatte: Du har väl inte "harkel" S E X  ( hon bokstaverade ordet)  

Jag visste inte riktigt hur man gör i det läget men jag lät iallafall bli att tokskratta... 

Öhhh   joo,   sa jag lite försynt och blev smått nervös över om jag glömt ta lektionen med blommor och bin.

- Men du skulle ju inte ha fler barn, sa hon och nu hördes det att hon inte riktigt va med i matchen...

Jo, sant och ibland så har vuxna sex bara för att man vill och för att träna sig på att göra barn, sa jag och i samma ögonblick så ångrade jag svaret... 

- nej fy fan va äckligt sa hon med avsky i rösten .... fy fan satt hon och viskade hela vägen hem... 

Jag sa inge mer och täkte bara att så säger du inte om några år!!!!





På fredag blir det skoj och en del annat ...

Julia ska få visa upp sin älskade ponny på skolan... hehehehe   Dom ska visst få visa upp sina husdjur och det enda som inte va tillåtet, var att ta med sig en ko... och en sån har inte vi..!!!!

sen ska jag göra något jag velat såååå himla länge och nu ska jag slå till!!!!  äntligen!!!

men det tar vi sen



tjoflöjt och nu ska jag fundilera lite till!!











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards