Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Nanny B - 1 augusti 2011 22:03

Jag har haft absolut noll inspiration att skriva blogg..

har inte orkat.

tycker att en del ska skaffa sig ett liv. ( inkl mig själv)

älskar hästen mer än att sitta och glo framför datan

geocashar om man får tråkigt.

Så är det och folk har frågat när jag ska blogga??  öhhhhh  när lusten faller på och nej tack jag behöver inga vitaminer!!!  så är det!!

Men lite ska jag väl dela med mig bara för att det kom en liiiten inspiration.


Jomenvisst... här blåser det.. och mer kommer det att blåsa. håll i hatten!!

Båda bilarna sålda nu.. Tage var ingen bra stallbil...visst älskade vi varandra men det kom en stor brun 4-bent herre in i bilden .. Frippe!!   Tage är en citybil och ska glänsa inne i stan.  Tyvärr kunde jag inte ge han den förmånen så han blev inbytt mot  hyndan "DieselDoris" Santa Fe Mazouch Björkeland. Vår vita gigolo har charmat en finländare så det blir export!! läs vidare med finsk brytning...

Gösta tulee siirtolaisena kaunis kaupunki Wasa. mutta toivottavasti hän varoa suomalainen sauna, takkinsa pysty käsittelemään sitä!

Men där han ska bo så snackar dom sydösterbottninska.. eller nått liknande som mest låter som svenska/lappländska/rappakalja.

Johanna då.. jo hon ska tillbaka till skogen .. eller iallafall inte lika långt... Hon får nog en ny familj att mysa med sköna sommarkvällar!

Börjat jobba har man gjort.... rätt skönt och det är frid och fröjd på jobbet trots att vi har väl en hel del att göra.. men alla är glada ändå!

Vädret är bra.... meterologerna kan nästa hålla vad dom står och lovar i tvn..

jag avskyr meterologer.... förbannade hycklare som legalt får ljuga i TV.

Geocashandet går bra... vi närmar oss 300 st.. och det är förbannat roligt i galet sällskap... hahahahahahahah

I helgen så for vi upp till vackra Säterdalen.. mina systrar och deras respektive tvingades ut i skog och riskerade att bli uppätna av björn, fästingar och mygg.

Vädret tvingade oss tilll Ingevallsbo... där blev vi bjudna på en bbq efter att ha badat ( jag med) åkt vattenskidor ( inte jag) båt-tur på sjön Långalen... ( Ja svärmor Maria jag smakade på grisen och åt upp nästan allt)

Sen så blev det en trött hemfärd till Säterdalen och Rickards vän från Australien satt och väntade... och när dom kalasat färdigt så tyckte Rickard att partyt skulle fortsätta så han anordnade ett solo luciatåg... naken!!

Jag skrattade i en kvart tror jag..

ja just de.. höll på att glömma något som folk kliar sig i huvudet för.. frågorna är många??

Grodkriget!!!!!

Det hela började hemma hos moster Martina..

Hon har två helt underbara grodor som hon har fint i sin trapp.. och en dag var den ena grodan borta.. "skrik och panik"

  jag trodde nån hade snott den och erkände mig icke skyldig även om jag sa att den skulle ha passat bra in i min samling...

Den återfanns senare och ordningen var återställd... trodde hon.

EN DAG VAR DEN BARA BORTA. ..."skrik och panik igen" 

och detta var vad hon såg...

  Och Martina tänkte.... JÄVLA NANNY!!   nu ska hon få smaka på sin egna medicin..... och smyger omkring på min tomt som en skugga i jakten på att få sno tillbaka sin groda..  men för att markera att hon vart där så lämnade hon ett visitkort!!!

  Gissa om jag höll på att kissa på mig av skratt.....

Martina rigde upp och vi försökte lösa mysteriet om hennes försvunna groda.

Vi bestämde att samla hela kompaniet och nu jävlar...

  

ARMÉN SOM INTE FRUKTAR DIN MAMMA..... eller söner.......

   Grodan "Rambo" Holmberg på andra sidan skogen!! 

jag jobbade kväll och Andreas "blind och dövstyret" Mazouch höll på med att göra det han kan bäst när han är trött.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

När jag kom hem så möts jag av en granne som sa att en man med en sjal på huvudet hade smygit omkring i trädgården.. ÖÖÖÖHHHHhh ???  jag tänkte bara att den tanten hade nog inte bara käkat kantareller i skogen...

på väg mot dörren får jag syn på detta som sitter på bakrutetorkaren....

 

WTF.....  jag rusade in och ut i trädgården och upptäker att Egon är borta...

gav min armé indragen veckopeng resten av året och totalt spritförbud.. dom jävlarna sov ju när den tallibanförklädde mannen härjat runt...

  Hoppas du mår bra Egon..... saknar dej...

Lugnade ner mig ( skrattade så jag höll på att smälla av)

Tittade på CDn och det vart inte skoj.. men jag har identifierat  Tallibanerna...

mohahahah mohahhahaha

när man minst anar det så kommer det en hämd i Al qaida klass ....

fast nu är det ju så att det är lite semester/utlandsvistelse som är på tapeten så det ger mig bara mer tid att fundera ut nästa drag!!!

så här ser förövarna ut.. 

  hahahahahah


som sagt.... mitt drag nästa gång!!!


nehepp... nu är klockan mycket igen... 

tjing tjing...   










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards