Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Sov gott älskade vän..

Av Nanny B - 12 december 2011 20:40

Att vara hundägare är en glädje. Ens finaste vän finns alltid där och ger så mycket kärlek... vilkorslöst.

 Kom hem idag och möttes inte av Celine... tänkte först inte så mycket på det föränn jag tagit fram de vi skulle ha till middag och tyckte de kändes konstigt.. Hon låg kvar på vardagsrumsgolvet och viftade på svansen.  När jag går fram till henne så lyfte hon på huvudet och svansen gick ännu mer.. ser att hon är geggig i rumpan. Då förstod jag....

Valet var enkelt.. eller det fanns inge val..  Efter samtal med veterinären så bröt jag samman.. satte mig vid min hund och kramade om henne.. tårarna rann .... 

Nettan och Andreas kom strax därefter och ingen behövde säga nå... alla förstod att det var dax.

När jag gick ut från veterinären med ett tomt koppel i handen så kändes det som hjärtat slitits ur min kropp... Min älskade hund var borta... hon finns inte mer.. Älskade Celine..  Jag var där när hon drog sitt första andetag och jag lovade henne att alltid finnas vid hennes sida tills hennes sista. För mig blev hon ännu mer speciell då hennes mamma Agnes gick bort..  hon var det enda jag hade kvar.. 

Minnet av henne kommer alltid att finnas.... alla nergrävda skor i trädgården. Vem som snarkade högst av henne och Andreas.  smygtiggandet under bordet. hennes hat mot grannhunden som hon helst ville äta upp och jag vet ingen annan hund som älskade snö så mycket som hon.... .


 

sov gott min lilla gumma..... du fattas oss. Vi ses i Nangijala....

Hälsa Anton och Agnes...

 

CH Key to Success Golden Eye   2003-2011


 
 
Helene

Helene

13 december 2011 07:52

Fina, fina Celine....... Så ont det gör att mista dom - men du vet att hon mår bra där hon är nu, med sin mamma och Anton. Kramar från mig

http://barecho.bloggplatsen.se

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

13 december 2011 21:27

Så sorgligt :( Känner med dig... det gör så fruktansvärt ont att mista sin vovve. Tröstekramar i massor!!!

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Kerstin Nilsson

Kerstin Nilsson

13 december 2011 22:33

Usch finns inte ord. Det är så sorgligt att mista sina kära hundar. Tröstekramar skickas i mängder.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards