Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Holy crap....

Av Nanny B - 30 maj 2010 12:47

Andreas hade ju frågat vad jag ville ha i studentpresent och jag önskade mig inge... jag har min familj och en del vänner så det räcker för mig.. men man får ju önska sig vad som helst och jag funderade fram 4 saker. 

1. en bil utan tak ( cabriolet)

2. en bil med en stjärna längst fram. ( Mercedes)

Då sa Andreas att de va väl att ta i men jag sa ju att man får önska sig precis vad man vill och han nickade instämmande men sa att jag kunde väl ta något som han kunde köpa så jag slog till med :

3. stor trädgårdstomte/troll

4. blommor till trädgården.

Och på fredagen sa han att jag behövde inte hämta han efter jobbet för han hade bokat en cabriolet ( demobil) under helgen som jag skulle få ha.

När han kom hem med de finaste rosor och en litet fyrkantigt paket så blev förvånad och han kanske har tomten i bilen. jag hade gjort iordning med plattor och lite annat dör den skulle stå.

-öppna ditt paket sa han och småflinade. 

och gissa hur rolig jag såg ut när jag tog upp en instruktionsbok till en Peugeot 207. ????  Öhhhhh okej vad är detta sa jag ??  och öppnade boken och ett par nyklar ramlade ut... 

- den är din.... gå ut och titta får du se!!!

jag fattade noll... absolut ingeting... 

Där stod den... min 207 cc en blågrön carbiolet med ett lejon på sidorna.. 

tårarna sprutade ut huvudet och det enda jag kunde få fram var... jag skulle ju få en trädgårdstomte... !!  Gissa om jag blev tvärlurad... 

Åkte en tur runt kvarteret i ren lycka... Välkommen Tage!!!  


Lördagen började bra..  TACK ALLA NI SOM KOM OCH FIKADE !"!!

 Vi hade parkerat Tage i trädgården så jag kunde hålla ett öga på den!!


på kvällen så ska vi spela minigolf men jo tjena,.... tvärstängt och folktomt

Gick in till Djäknebergets resturang och frågade om man fick spela minigolf men en grinig servitör snäste :  NEJ DE ÄR STÄNGT!!!  

ursäkta att jag frågade din sura jävel och dra xxx i gruset för fan!!

Nej den resturangen besöker vi aldrig mer igen!!  och rekomenderar den inte heller!!


men men vi knatade ner på stan och satte oss och drack öl... 

en helt underbar kväll =D kallt men rolig.

sen tog jag och Andreas och cyklade hem.. eller vi försökte iallafall och hur många gånger han hamnade i diket eller ut på vägen vet jag inte.. hahahahah


Benny buskatt verkar ha gått hem nu har han inte vart här på några dagar ... Åke är lite lessen men vi funderar på att skaffa en kompis åt han till hösten.. 

Min mobil avled igår.... hmmmm skit ochså... nu måste jag väl skaffa en såndär med touchfunktion... 

nehepp.... fotbollsmatch.. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards