Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Nanny B - 8 maj 2010 20:11

Nästan gräsänka i helgen.... Andreas åkte med Vagnhärads-Rickard för att spela poker (????)  till Rickards bror . Jag tror att ölen lockade mer..

Hur som helst missade han tåget och fick ruttna på stationen i nån timma  .

Själv så hade man ju taxiservice  ( nej Roger, jag kan inte ha din uniform!!!!)

åka stationen, åka hem, lämna vid disco, åka hem, lämna Linn, åka hem,

hämta disco, åka hem, så höll det på och till slut var jag och Brittan trötta på att fara runt som skållade råttor så vi la ner taxirörelsen !!!!!

Men ett givande samtal med Linn roade mig lääänge..

På vägen ut till faster Sandra, som jobbade så farbror Jens skulle vara barnvakt så hade jag och Linn ett givande samtal.. jag blev tvungen att bromsa in lite häftigt för en gubbe kom farandes från höger.   ( han körde mot rött) Jag suckade och pekade ett väl valt finger!!  och då  hördes det från baksätet : - mamma, man får säga gubbjävel!!! hahahaha

Senare så passerar vi en område med ekar och lite så där mysig skog..

Från baksätet: - mamma här bor det nog dinosarier och troll??

- ja, det gör det sägert säger jag!

-Och mormor bor här, kommer det sen från baksätet-

-jaså, säger jag förvånat???  Men mormor bor väl inte här eller hur!!

Från baksätet: Nej, mormor bor inte här, hon jobbar här med att vakta dinosarierna så dom inte går på vägen!!! 

Så nu vet vi det!!  ..................................................
.......................


Vaknade i morse kl 04.00 av någon svart katt som slagit på motorn, frr frr frr frrr frr frr frrr , - Åke för fan!!! vände mig om och blundade.

Mjauuu mjau  mama  frrr frrr mjaau mjau, frrr frrrr

kattjäveln stod på mig och trampade.... frrr frrrr låtsades om ingeting

han gosade in sig i mitt ansikte.... frr frr frrrrrr   ignorerade totalt och försökte inte nysa!

han gick från axeln ner till fotknölen uppepå täcket fram och tillbaka, fram och tillbaka ... jag nonchalerade han

óch sen började han öva nån slags riverdance i slowmotion och då var måttet rågat..... - JAAAAAAA ÅKE DU HAR VÄCKT MEJ OCH GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN KATTFAAAAAAAAN!!

  


Jag klev ur soffans ( råkade somna där) härliga värme och håller på att ramla över en överlycklig katt!!!

tog ett glas vatten  och stirrade stint på den svarta fan som väckt mig ut mina drömmar..  och vad gör han då...????    

stryker sig mot mina ben och FRRRR FRRRRR  Mjauuu Mjuaaa mama..... och en hel del ljud man inte kan skriva sig till....

Medans han försökte pocka på min uppmärksamhet så funderade jag på om man kunde gå en dressyrkurs med Åke???   Lära han att sova på nätterna!!!

men men hans fasa i livet är en coca-cola burk med snabbmackaroner i !!

tog den med mig och la mig i den varma soffan.

Åke kom smygandes och hoppade upp på armstödet, glodde på mig sen upprört på burken. men han var tyst!!

jobbade och sen kom Sandra, Jens och småbrudarna... vi käkade pizza och sen så har dom busat...

snart dax för mig att tacka för maten och zzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Grattis Åkisen på din dag!!!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards