Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Julia ??

Av Nanny B - 9 juni 2016 12:16

Vilken resa ... Men hon gjorde det !!
Hennes skolgång i 9 år har inte vart en dans på rosor ..
Dom 5 första åren gick hon i en klass med 17 flickor och 9 pojkar ( tror jag iallafall, merparten var flickor)
Det var inge annat än bråk och tjafs . Läraren klarade inte av att hantera dessa barn ...
Att prata med andra föräldrar var ibland helt lönlöst ..
Rektorn stod handlingsförlamad och oförstående att mitt barn mådde dåligt .
Det fanns en par föräldrar vars barn var i samma situation .. Linda och Micke ..
Vi tillsammans försökte hålla ihop mot skolan i en kamp mot mobbing och elaka ord . Deras flicka Nathalie och Julia var bästisar !
Jag hittade ett mail från när dom går i åk 5:
hej
Jag hörde att du höll kvar 3 flickor medans Julia och Nathalie fick gå före. Tydligen så hann Felicia ifatt dom och hotade Julia med stryk. Nu har jag pratat med Felicias pappa och jag hotade han med att polisanmäla Felicia.
Nu tycker jag att det börjar närma sig en gräns där det är illa. Föräldrar ringer om snatteri och rökning . Julia har berättat att Anton luktar rök och att han håller sig i skogen med en tändare. dock har hon inte sett han och Felicia röka.
Jag tycker att nått borde göras... dom är 11 år och jag vill inte att mitt barn ska hamna i trubbel.. Hon får under inga omständigheter vara med varken Anton eller Felicia på fritiden.
Finns det möjlighet att placera Nathalie och Julia i en annan klass..??? jag har god kontakt med hennes föräldrar och vi har diskuterat ev eventuellt byte av skola. men jag vill inte att det är min unge som ska flytta på sig utan dom störande.

Jag tänker ta kontakt med familjecentrum och Polisen så dom kanske kan få komma till klassen och berätta vad som händer när man hamnar lite ur spår...

mvh Nanny Björkeland

Vi byter skola till flickorna ..
En fin privatskola.. Jodå här hade dom verkligen resurser och coachning ..
Dom börjar åk 6 ..
10 pojkar 4 flickor ..
Vad vi inte visste var att det var början till 2 års helvete ..
En stökig klass .. Julia går ut utanför klassrummet ..
Rektorn på denna skola är en idiot ..
Han gör en oroanmälan till myndigheterna .
Jag visste inte vad det var så jag går själv på första mötet .
Socialsekreteraren undrar varför jag kommer ensam ? Vi pratar lite och vi bestämmer ett nytt möte ett par veckor senare ..
Vi är några st med på mötet och Julia berättar att det är oroligt i klassen . För att få lugn går hon ut i korridoren .
Sekreteraren ser fundersam ut när hon bläddrar i sina papper och berättar att Julia har full närvaro dvs inga sjukdagar eller skolk. Hon kan inte förstå denna anmälan . Inte jag heller !
Vid den här tiden har Julia hittat en ny kompis .. Vi kallar henne för A.
Denna flicka hänger nere på stan .. Hennes föräldrar har inte tid med henne så hon gör lite som hon vill .. Jättebra när man är 12 år !!
Jag inser snart att denna flicka inte är en bra kompis så Julia får inte vara med henne något mer . Då börjar terrorn mot henne !! Misshandel både fysiskt och psykiskt .. Hot och näthat ..Åkte till polisstationen ett flertal gånger ... Men dom var under 15 år . Det hjälpte inte ett skit!!
Jag ber skolkuratorn om hjälp och Julia får prata med henne ett par gånger .
Under hela åk 7 efter skolan springer hon hem... Hon vågar inte gå ut !! Rädd för att de ska stå någon utanför och hota med stryk ..

Rektorn fortsätter vara en idiot ..
Han kallar henne snorunge och är allmänt otrevlig .. Jag kontaktar ägaren tull skolan och frågar om de ska va så!! Han var kallad till mötena med socialsekreteraren men dök aldrig upp !!
Ägaren kontaktar mig sen och mitt i en termin så fick han visst ett nytt jobb ???!!
Julia börjar 8:an och vi tror att det lugnar sig .. Men efter 2 dagar börjar det om och efter 3 veckor bryter hon ihop.
Nathalie har börjat på ny skola ..
Men jag skjutsar henne till skolan ytterligare i en månad .. Men det visar sig att hon inte vart där .. Hon gick in genom dörren och ut när jag åkt .. Det tog skolan en hel månad att undra vart ungen var ..
Hon gick aldrig tillbaka mer .... Jag sa att hon inte behövde heller ... Hon var ett vrak!!
Vi flyttar till Stockholm och hon börjar vårterminen i 8:an i en ny skola ..
Efter 3 veckor ringer hennes lärare och frågar om dyslexi?? Dom vill göra en utredning ... Visst det kan vi göra men jag tror att hon haft en stökig skolgång och de har påverkat henne...
Ack så fel det var .. Hon har dyslexi !!
Julia kämpar hela åk 9 ... Hon höjer sina F i varenda ämne ...
Jag är grymt stolt över henne..
Tack alla som stöttat mig och Julia genom det här...

Ett sms från Julia ..och han ska vara rektor ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards