Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Nanny B - 10 februari 2015 15:29

Har en liten rast på jobbet så jag passar på att blogga lite !!
Min sambo ... Ibland så tittar jag upp mot himlen och undrar varför Han ovanför gav mig denna man!!! Amors pil var helt klart gjord av en återanvänd PET-flaska !! Min sambo anser sig kunna laga ALLT!!! Lampan som stod i hallen är åter i garaget i väntan på bortforsling till återbruk! Kommer den in igen har jag hotat med att då får han vistas i garaget ledig tid!!
Vår maskinpark i huset börjar hänga med på sista versen... diskmaskin , tvättmaskin och spis är väl dom som är mest till åren och behöver bytas ut enligt min åsikt .. Men min sambo har en annan syn på de hela.. Man lagar det som är trasigt även om saken är ifrån tiden då finska vinterkriget härjade!!!
Ugnen har en förmåga att stänga av sig själv !! En jättebra ide som kallas för "the rare sticky-funktion" !!!
Önskar man inte att ugnen fortsätter med denna funktion så sopar man till den vid ena hörnet!!!
Ugnen utgör däremot en snygg detalj i köket !!
Min sambo säger att de går att laga .. Det är bara att köpa en grej på Elfa så funkar den igen ... Jag undrar bara när han ska köpa den och önskar jag kunde bjuda barnen på nygräddade bullar !!
Diskmaskinen börjar bli dement.. Den liksom glömmer av att den ska diska och blir alldeles stilla !
Man får sopa till den med för att väcka upp den ur sin tillfälliga demens!
Men till skillnad mot spisen så har han redan lagat den några gånger och börjar förstå att den har nått pensionsåldern för länge sedan!!
Men det kanske är så att äkta 08-or gillar att återanvända/laga saker !!
Det verkar va nån slags kultur här i Storbyn att ge bort sina gamla kläder till någon som kanske vill ha det ..
Min sambo får kläder av bekanta... Jag tycker det är pinsamt med tanke på att jag anser att vi har råd att köpa kläder ...
En gammal jacka.. En träningsoverall ...
Jaja .. Jag skänker mina gamla kläder till nån klädinsamling och är glad ändå!!!
Garaget är en uppställningsplats för saker man kanske kommer att använda ... En trasig diskmaskin, en dieseltank, ett halvt kök. Soffan han skaffade när han flyttade hemifrån ...
Det kommer bli kul att ordna garageloppis.... Hahahah



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards