Direktlänk till inlägg 23 september 2014

YES YES YES

Av Nanny B - 23 september 2014 19:20

Vad är en bal på slottet egentligen!!!  I jämnförelse med att göra service på kaffemaskinen så är balen en "walk in the park"!!

jag har förbrukat alla mina svordomar på en hel eftermiddag! och fanihelvete och "framstjärt" var flitigt använda!! (  -mamma, jag vet att tungan blir svart och efter idag lär den ha lossnat med!!!)

Har sett att den fina röda lampan lyst ett tag på maskinen vilket indikerar Gör Service!!  Men jag har dragit lite på det för det är inte det enklaste.. åhh nej nej nej nej … nopp!!!   Tro mig … det är enklare att gå på vatten!!!

Först leta igenom varenda kvatratmilimeter i mitt lilla enkla hem efter manualen där instuktionerna står, för det finns ingen serviceknapp!!!   Du som gjorde denna maskin? Var du full eller??Hur enkelt hade inte det vart och bara att trycka på en knapp och systemet var igång med att rensa sig själv.

( min tidigare kaffemaskin som tyvärr medföljde herr X-make, hade en sådan. Hejja Bosch ) 

Manualen fanns inte … totalt spårlöst borta.. !!  men jag hittade kvittot på Soda-Streamern =)

Jahapp vad göra.. Jo man googlar… !!!

Jag är blond så det finns inte men min Ihone är nog värre… den fick bara fram vart jag kunde köpa maskinen vilket jag redan gjort och produktblad på ett frammande språk.. DAAAHHH jag vet hur den ser ut och hur mkt den kostade !!!  

ett par svordomar senare så tog jag fram min laptop!! 

Och precis då kommer Linn stortjutandes.... - jag har ont i min fot!!!   

Ungen låter som en ambulanssiren och visar upp den onda kroppsdelen som tillsynes ser frisk ut!!

-kan du vicka på tårna?  Ungen vickar och det ser normalt ut!!  

-bra.. den lär inte rasa av närmaste timmen så du kan fortsätta att trakassera sin stora syster! säger jag bestämt och motar ut ungen ur köket!!!

Svordom..... svordom ...... svordom.....svordom.... 

Lyckades iallafall få fram  serviceinstruktionerna på norska… Jag som verkligen gillar de ruttna skitlandet!!! ( fast det finns några oerhört trevliga innevånare i det landet.)

Tillverkaren har ju inte gjort instruktioner att följa rakt upp och ner… nej nej ..

Kaffemaskinen har 4 knappar man ska trycka på i olika omgångar, fylla på vatten och tömma den på vatten.. trycka lite till på knappar och sen fylla på vatten . vrida på en annan knapp och tömma lite mer vatten… 

Så jag hann få 3 nervsammanbrott. börja gråta, baka en äppelkaka och få ännu mer gråa hårstrån innan jag hade lyckas släcka ner den där förbannande röda lampan med ett stort S på!!!

Så nu ska vi fika!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards