Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Att ta ett beslut....

Av Nanny B - 29 juli 2014 19:11

I flera nätter har jag gruvat mig för detta. Ibland nästan gråtfärdigt skrikit högt, kokande vrede ömsom skrattat åt mig själv som jag vore en idiot när jag satt mig upp och viftat med armarna som en fullländad Jedi-Riddare. 

Men idag togs beslutet.. NU måste jag göra något åt detta vaninne.. Nu måste de ske.. Jag kan inte ha det på detta vis och någon av oss måste förlora. 

Till saken var ju att jag förpassade ett par nyligen till den avdelningen i himlen som är just avsedd för denna art!

Är en sann djurvän men när det kommer till arter som har fler än 4 ben är jag inte lika sann längre och heller inte deras VÄN!!

Undantag är väl Linns numer avlidna vandrande pinnar då! NEJ NEJ NEJ NEJ hon får absolut ingen ny..!! ah ah nooo wayyy "hit the road" 

Varselser med fler än 4 ben är ingen favorit hos mig... Äckliga, bits, sticks, ludna ben, opålitliga och finns inte ens tillstymmelse till intelligens någonstans i deras nanohjärnor.. 

Nästan så man tror att telefonförsäljare och dörrhängande jehovas har återuppstått som just ... flugor!! allt för att fortsätta vara irriterande på resen av världen!  

Idag fick jag nog på flugjäveln och nu skulle den avlivas !  ett nytt mordvapen skulle införskaffas!!

2012 Elloskatalog har dålig träffsäkerhet!!

Eldkastare kräver visst livsfarliga vätskor som kan börja brinna. och jag har barn under 10år hemma. 

( skulle nog aldrig förlåta mig själv om jag bara eldade upp EN gardin)

Hagelbössa.. hm,,,, vardagsrum nytapetserat och det klär nog inte med extra hål... och jag har dåligt med vapenskåp. Sen skulle nog lusten att göra en "Runar" från sovrummsfönstret vara stor. Rådjuren går ju precis utanför.. he he ja, vi har rådjur rätt centralt ..

näää lite laglig kan man nog vara. 

Så den nya fina flugsmällan inhandlades,,, 

Tänkte testköra och intar mitt krigshumör.  G.I Nanny is redo to make a move. 

Värmer upp vapnet genom att svinga det som en Samuraj... "haaaaiiijaaaa!  ( läs med lite kinesiskt dialekt)

smyger efter hallväggen... pulsen ökar... väggen är kall.... närmar mig dörrposten och i ultrarapid kikar jag in till köket där jag sist såg "the anoying fly" ...   tänkter att han måste ju vara kvar.. 

räknar till tre ... sakta.. andas allt häftigare ... ett två tre... på det fjärde smäller det!! 

Som en raket hoppar jag in i köket... svänger flygsmällan så de viner om det... 

Flugan sitter på en kökslucka och tro mig.. han lyfter verkligen ögonbrynen åt den galna viftande människan med en  snorgrön flugsmälla i handen. flugan ler stort!!!

Flugan sträcker på sig och knaäcker til nacken lite... lyfter och .............

Na nanan nanan anananan nananan nananan nananan  GOT U BIIIAAACCCTHHH!!  din förbannade SWAG!!!


Min tonårsdotter stirrar på liket som jag placerat mitt på köksgolvet...

. - asså, seriöst mamma.... det finns en i sovrummet med....

-you said whaaaat????   

Here we go again.....



 
 
förspel

förspel

29 juli 2014 22:53

kram på dig Nanny! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Nanny B

29 juli 2014 22:56

Hej Lina
Vad glad jag blir :-)
Försöker att bloggen inte ska bli en i mängden ..
Kram på dig !!
NANNY

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards