Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Nanny B - 27 juli 2014 14:46

Sommar sommar soooooommaaaar...
Jomensåärdetju!!
En sommar med heta nätter, varma soliga dagar och glass i stora lass är vad man vill ha men men..
Heta nätter är det så det rinner om det . Svetten fullkomligt forsar ...
Vaknar sisådär 23 gånger och är totalt dyngsur . Sängkläderna kan man vrida ur . En sval dusch är ett måste ... Att sova en het sommarnatt är som att träna ett monsterpass på gymmet !! Precis vad man önskar när man har semester !! Men har chansen att sova länge och vakna utvilad !! Men " långnäsa" det kan man fetglömma när sovrummet förvandlas till bastu !!
Samma på dagarna när vårt fina annars så svala land förvandlas till ett medelhavsland.. Ja utan Medelhavet då.. En lokal pöl funkar att svalka sig i . Jag som är Nordeuropas största badkruka har badat ... I sjön Fryken!! Flera gånger samma dag dessutom... Det är bra gjort för att vara mig!!!
Jag och Mona åkte på festival... I vackra Sunne! Men det var inge för oss .. Vi utforskade staden eller den lilla byn.. Kom fram till att deras kyrkogård var lika stor som resterande byn. Besökte Selma Lagerlöfs Mårbacka.. Fin trädgård trädgård med en vacker påfågel vid namn Farao !!
Jag ville nästan ha en egen trädgård igen . Odla en massa roliga saker och ha en grann fjäderboll knata omkring .
Fast den ska heta Börje då ... Varför vet jag inte men det låter roligare än Farao!
Nehepp ... Man kanske ska göra nå roligare än att blogga ...
I'll be back...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards