Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Bla bla bla

Av Nanny B - 22 juli 2014 00:58

Stod och lagade mat härom dagen, Linn satt vid köksbordet och pillade med datorn . Då frågade hon mig vilket land som var fattigast i världen. ?Inte en aning svarade jag .
Sydafrika !! Mamma jag tror de är Sydafrika , säger hon bestämt!!
Ehh jaaahaaa, undrar jag då.
Joo, dom har bomber och granater!, kommer det blixtsnabbt från henne.
Dit ville hon inte åka .. För där skulle vi bli av med alla våra pengar , hon skulle bli bestulen på sina nya snorgröna flipp-flopp som hon fick av mormor.
Nej då var de bättre med Thailand eller Haparanda ..
Hon hade inte en susning om vart Haparanda låg .. Typ vid de där cowboystället .. ???
Efter liten utfrågning så menade hon high Chaparral ...
Fast bäst vore om vi flyttade till USA ...
Miami mamma .. Snälla .. Vi köper vårat hus där, för där fanns ju skolan så himla nära ..och jag lovar att bara bada i lilla poolen en gång om dagen ... Snäääääälla!!!
Tur att hon kommer få extra geografi-lektioner i skolan !!! Och nån USA-flytt vete 17 om jag vill ...

Varmt är det....
Man ska inte klaga .... Men det är lite svårt att njuta på nätterna ...
Har ju eliminerat Adhd och hans släkt nu så dom slipper jag!!
Mitt sovrum tycks dra åt sig värme.. Ja de är nerdraget och stängt på dagarna och öppnar dörren för att släppa in kvällsbrisen så sent som möjligt....
Hjälper det??? Nej inte ett shit!!
Varmt och svettigt!!! Om jag gnäller ??? Nja litegranna...
Och sen dessa värmeåskväder....
Jag gillar inte åska... Jag är rädd då!!!
Usch... Då vill jag helst krypa in i nåns famn och stanna där!!! Men garderoben funkar bra den med !!
Idag så hände det igen ...
Ute och badar .. Klarblå himmel .
Ett pling i mobilen och en rapport om spöregn!! Vaaa karln måste va full eller så?? Regn ?? Tittar upp på den vackra sommarhimlen och det är väl en 150 grader varmt !
Vänder på mig för att grilla baksidan och då hör jag det fasansfulla ......
Min puls ökar något och övertalar mig själv att det är inbillning !!! Jag hörde verkligen inte det där!! No Way....
Men det kom ett till muller från himlen... Och jag tittar upp..
Jo minsann... Svart stort äckelåskmoln smyger fram över trädtopparna ..,
-Liiiiiiiiiiiiiiiiiinn! Fot!!! ( mitt kortkommando på henne ) vi måste åka nuuuuuuu!
Rafsade ihop filtar, marielex och badboll, knölade ihop det, tog ungen i handen, sprang i speedwayfart till den nercabbade Frallo.
Hoppade in, upp med cabben och hann köra 2m innan regnet fullkomligt öste ner !!!
Då är vindrutetorkarebladen så sopslut att de händer inge ..,
Väl hemma så vräker det ner men ingen åska ...den kom strax därpå!!
Usch .... Jag gillar inte åska ...
Gömde mig en stund ... Stack ut näsan.. Men nope de va inte färdigt så de var bara att gömma sig en stund till!!!
Jag har lyckats skriva den tråkigaste bloggen ever .... Bla bla bla .., suck!!

Nehepp... Försöka sova sig lite ...


 
 
MiaMIMiaaMIa

MiaMIMiaaMIa

23 juli 2014 00:33

Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa.
Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär.
Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun.

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards