Direktlänk till inlägg 9 juli 2014

Helt av banan....

Av Nanny B - 9 juli 2014 00:30

Igår så ville barnen åka och hälsa på sin kära moster .. Så in med trollen i Frallo.
Till saken är att Frallo känt sig krasslig sista tiden.. Ringde hans bästa vän och Shaman men denne hade semester en vecka till ! Suck .. Varje gång jag startade Frallo sved de i hjärtat och bad en stilla bön om att grannarna inte skulle få tinnitus .
Men så farligt kan de inte va tänkte jag och åkte ändå.. Sååå långt är det inte till vackra Säterdalen!!
Fram kom vi och visst lite extra törstig va han ju... Äh de va ju varmt ute !
Så kom min söta syster på den briljanta iden att bada på andra sidan sjön .. Ensam strand att ränna naken på!!
Eh Joråsåattäre ... Vi hann knappt dra ner shortsen förrän halva byn plötsligt hade grill picknick på samma gräsplätt som oss !! Så de blev till att snabbstoppa lilltånagel i Ljusterns järnrika vatten!!
Mosade in familjen i Frallo och sen bar det av rätt in i Dalarnas mörka skog ... ( Emma skulle absolut åka denna grusväg hem som var som en berg och dalbana med potthål stora som kratrar där elefanthjordar kunde vandra fram och tillbaka i)
Efter nån kilometer så började Frallo låta ännu värre... Och ett skrapande ljud tillkom... Tvärnitade och stirrade på min syster .. Känner hur de svartnar för ögonen av chock och pengar i plånboken försvann...
Stänger av Frallo ... Barnen blev tysta och min syster kastar sig handlöst ut ur bilen.. Och dyker ner på marken !!
-nej nej nej nej... Åhhh nej ååååh neeeej!!!!!
Jag tar ett djupt andetag .. Samlar mig och kliver sakta ut ut bilen. Sätter mig på huk och böjer mig sakta framåt för att de på den förväntade förödelsen..
Jahapp... Avgasarröret ligger där och vilar sig på marken!!
Helvetes jävla skit !! Fan i helvete ! Skitdumjävel! Kul jul!! Så...
Jahapp vad gör vi nu??
Där står vi, mitt i urskogen, bland höga granar, farliga rovdjur, på en öde grusväg med en bil som just avgasarröret släppt på!
Pling pling .. Vi ringer Macgajver!
Taaasdaaaaa .

Macgajver han tittade på bilen och rafsade i huvve... Vänder dig mot mig och flinar ..-hehe . Bara jag slipper ligga på rygg så blir se nog bra !
Daaaah vadå ligga på rygg, tänkte jag ? Och karln drar upp t-T-shirten och ryggen är lika röd som hans byxor ! Oh maj gaaaad....
Varning !' Rensa inte rabatter i stekhet sol!!
Nåväl Macgajver fixade till så vi kunde åka utan att något släpade i marken .. Hej och hå..tut tut!
För säkerhet skull så var Macgajver snäll och åkte bakom ...
Efter ett par kilometer senare var de dax igen ... SKRAPLJUD FAST PÅ ASFALT!!!
"Svordom " piiiiiip "svordom"
Jag tror inte man ska skriva dessa ...
Joråsåattäre ..
Ut med varningstriangel och kollade igen ...
Han hade bara tagit ett vanligt spännband i ett tappert försök som brann av till slut...
Jag blev tvungen att assistera Macgajver och klura ut samt leta i bilen efter nån form av värmetålig metalltråd!!!
Då kommer min syster med vad hon tror är smart förslag !!!
-ta av dig bh-n , säger hon och ler finurligt !
- är du helt sallad? Säger jag och undrar om hon fått en stroke eller åkt av banan totalt!!
-ta av dig bh-n !!! Hennes uppspelta sätt gjorde mig en aning förvånad.
-snälla Emma, jag har hängtuttar så lifta efter hjälp lär inte funka..!!'
-idiot, vi behöver metallbyglarna!! väser hon!!
Macgajver ler när han får mörda min favoritBH...
Nu har även min svåger joinat oss... Han har en bit metalltråd och avgasarröret blir uppbundet från marken . Han rekommenderar bogsering ...
Jag avskyr att bogsera ... Jag är rädd då!!!
Nu har svågern lyckas fippla ihop denna katastrof med de han hittat i garaget...
Hoppas att det håller ända till verkstaden ...
Jag ber en megafet bön !!!

Macgajver och Frallo .sommaren 2014!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards