Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

det har hänt ...

Av Nanny B - 29 juni 2014 13:00

Jag vet egentligen vart man ska börjar i kråksången… 

För ett år sedan började hon umgås med en flicka i samma ålder. Dom verkade ha jättekul. 

Sen så började det komma lite varningstecken… ute väldigt sent.. flickans mamma var borta och hon hade ingenstans att sova.. osv osv.. Julia började förändras.. 

Sen så kom det fram saker som inte var så bra… och flickan var en av orsakerna bakom.

Julia fick sluta umgås med flickan. försökte nå hennes mamma men utan framgång . 

Efter det så har det bara gått åt skogen.. 

Nätmobbingen… antar att flickan ligger bakom för det sprids ju som ringar på vattnet och det blir kompisarskompisar som lägger sig i.. hon fick ta  bort allt utom facebook , instagram och snap för där kan du inte vara anonym. 

Flickan ringer upp Julia en dag och säger - Hej, kan du komma till Anna, så snackar vi lite! Flickan låter otroligt kärvänlig och Julia går hem till Anna i tron att allt var bra. 

men istället blir hon anklagad för att snacka skit.. gapat och skriker och Flickan tar tag i Julias armar. Anna slår  till henne i ansiktet med knuten näve. en tredje flicka som kommer dit ställer sig och sparkar på Julia.. misshandeln är snabbt över och Julia springer gråtande ända hem.. 

Sen var det så att flickan köpte sprit av en annan 15- årig pojke och pekar på Julia att betala.

530 kr…( jag undrar vad det var för sprit än idag.. måste ha vart guld i )

Pojken är känd som nån slags langare av allt.. 

Han börjar förfölja Julia med hotsms och drar med sig kompisar .. 

Dom dyker upp på skolan och kaos utbröt.. Rektorn fångar upp dessa och skickar iväg dom innan dom fått tag på henne.. 

Till slut får dom tag på henne en kväll i mars..  ett gäng på 4 personer. 3 pojkar i åldern 15-17 år. en 15 årig tjej.

Hon hoppar av bussen och dom får syn på henne..skriker att hon ska stanna!!!  Julia skyndar sig hemåt. Men tillslut kommer dom ifatt, drar omkull henne och hotar med att hon ska dö om hon inte betalar.!! dom fortsätter med att sparka och spotta på henne. 

Den 15 åriga flickan står och tittar på…. och skrattar!


Ett par dagar senare ser hon förövarna igen när hon är på väg till skolan.  Dom går efter henne och hotar med mer stryk. 

hon vänder och springer hem igen.. hon går inte utanför dörren på ett par dagar.


Detta är bara en bråkdel av allt vi vart med om. 

Jag har polisanmält allt och det kommer bara ett brev :Brott kan ej styrkas!! ALLT!!!!

Jag har pratat med föräldrar , en del riktigt underbara och en del borde inte ens få äga en guldfisk… 

Jag startade en FB-grupp men den eskalerade och folk mordhotade Julias rektor och det blev en hetsjakt ..  vänta nu här… det var inte riktigt meningen att den gruppen ska vara nån slags armé som misshandlar och jagar barn. utan mer att stötta andra föräldrar… 

Jag blev orosanmäld av den dårvarande rektorn till dom sociala myndigheterna och går dit.. 45 minuter senare så var den anmälan ur världen. men det var nog andra föräldrar som fick ögonen på sig. ( rektorn var kallad till mötet men dök aldrig upp) 

Sanningen är att jag gick ensam till mötet.. ( rektor kallad till detta med)  

Julia skulle ha vart med egentligen men för att kolla upp lite vad detta var, så gick jag ensam. satt och pratade med Social-kvinnan i över en timme.  Vi bokade ett nytt möte där samtilga parter  skulle närvara.

Andreas, Julia, Jag, Social-kvinnan och rektorn !!

( alla kom utan den sistnämnda som gjort anmälan) 


Skolans roll i detta har vart bristfällig kan jag tycka. Jag har underrättat läraren om att Julia inte mår bra…Det var inte förän mitten på vårterminen som hon fick träffa en kurator.. 

Dom har vetat om allt som hänt … men det som har skett har ju inte allt hänt på skoltid!!


Jag har fått mycket skit över att hänga ut min dotter på FB… Men lika mycket beröm att JAG vågar stå upp och säga..DET HÄR HÄNDER MIN DOTTER!!!


Jag tänker inte tiga om detta… hur ska jag få det att sluta.?? 

Be henne ta bort alla sociala  medier??  Varför??  hon ska ju inte behöva akta sig utan den jävla idiot som skriver till henne borde kanske tänka om en gång extra.. eller dennes föräldrar borde kanske ta sig en funderare på vad som gick fel. Om dom nu ens bryr sig av vad deras lilla gulleplutt har för sig mot andra människor. 


Ibland har jag bara lust att ta min unge och byta stad… ge henne en chans att skapa sig ett liv utan dessa vidriga saker hon utsätts för.  Att kunna gå ut utan att behöva vara rädd ..


Varför utsätts hon?? Ärligt jag vet inte….. vacker? avundsjuka?? 


Jag har gjort och gör allt jag kan för mina barn… 








 
 
Ingen bild

Petri

29 juni 2014 13:21

Tänkte först trycka på gilla men det är ju omöjligt att gilla det du skriver. Men samtidigt så måste jag säga att du är beundransvär för dittt engagemang för din dotter. Alla föräldrar gör inte allt för sina barn men det kan man inte beskylla dig för. Det är inte lätt att vara förälder barnen har en tuff miljö samtidigt som de har ett språkbruk som inte är tillåtet på min arbetsplats. Tänk om jag skulle yppa hora till någon där jag jobbar! Det språket är mer eller mindre ok på skolan. Hoppas verkligen att det löser sig för er. Styrkekramar till er!!

Nanny B

29 juni 2014 14:17

Skulle jag skriva ner allt som hänt blev de en bok..
Min unge är absolut ingen ängel men får lära sig att behandla andra med respekt!! Att kalla någon för fula saker är inte okej...
Jag försöker få andra föräldrar och medmänniskor att förstå vad de är som sker ..
Tack för kramar .. Tro mig dom behövs !!

 
Ingen bild

kicki

29 juni 2014 14:41

Så lik våran berättelse,nätmobbing hot trakesserier m.m Och skolan gjorde inget,vi böt från den som Julia går på till en annan.Det stlutade med polisanmälningar och skolan blev anmäld av skolinspektion för att de inte har egerat.Tragist att läsa att den skolan fortfarande inte gör något,eftersom de fick anmälan på sig av inspektion.Ni behöver all styka ni kan få,återkoppla om jag kan hjälpa dig.

Nanny B

30 juni 2014 01:18

Tillsammans är vi starka !

 
Ingen bild

Rebecca

29 juni 2014 21:45

Heja dig Nanny! Det är hemskt att läsa det ni går igenom, men du är en sjuhelsikes mamma som står upp för din dotter!! Kramar.

Nanny B

30 juni 2014 01:18

Tack ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards