Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Skrik och Pnik

Av Nanny B - 12 augusti 2013 23:09

Ibland går allt åt helvete.... käpprätt åt skogjäveln!! 

Igår så kostade hundfan mig litegranna.... Man kan ju tillbringa söndagar i sängen med en bok. kopp choklad och en härlig filt.. men att sitta i timmar på ett djursjukhus är lika roligt!!  ( eller fanimej inte) men allt slutade bra även om det såg väldans mörkt ut!!! lilla Vov klarar sig!!

   Lilla Vov ligger på golvet och är lite frusen...men när vi kom hem så oppade hon upp i mattes säng och tvärdäckade..

 

Och när allt ändå ska jävlas så gör det fasiken ordentligt !!

som idag....  faaaan 

lånade ut min bil.. låntagaren blev tillsagd att lägg nyckel på framhjul...

När jag ska ha bilen så såg jag inte nyckel.... letade och tittade överallt. blev skitig ändå upp över armbågen då man försökte komma in med armen bakom hjulet... och en Peugeot 206 har inte så stora hjul som en Jeep.. det vet jag nu!!

Ringer Andreas i panik.. och jag hör och ser han framför mig ruskandes på huvudet.. Suck.. Kärring och tittar på armen där klockan brukar sitta "jag har inte riktigt tid med det här" !!

Men han kom och hjälpte mig att leta vid hjulen . eller jag stod tjurigt med armarna i kors och muttrade.. jag har letat där!  Där med! Mmm där bakom med!!  tillslut var karln lika skitig som jag. 

Så han konstaterar att nyckel är " gone with the wind"... och nu var det ju så att i vintras när Q7 stannade med mig i en snöhög så råkade Andreas tappa extranyckel i en snöhög där när han hjälpte till att skotta fram audins hjul...men han beställde då ny nyckel men den hade visst inte kommigt fram av någon okänd anledning... 

Åter till dagen händelse... :  

Jag hyperventilerar vid det här laget...  ser på min blå lilla ärta... älskade vännen!!   Vänder mig till min X-make och grymtar ..Jag vill inte lämna den här...  för OM nån har snott nyckeln så ska dom fan inte få min bil!!! ( dels för jag fulltankade den i förrgår) 

jag vägrar att lämna den här !!!ylar jag. och min X-make ser på mig med en blick som menade på att jag borde kanske söka hjälp i det där huset där man kan få en Krama-dig-själv-tröja!!.. 

Nu har jag nära till tårarna.. 

Andreas tar lugnt upp telefonen och ringer bilbärgare.... Ser hur fler tusenlappar fladdrar iväg... bye bye.

Han är hygglo och jag får ta hans bil under hela dagen.. tack gulle dej!!!  Så jag kan jobba vidare i lugn och ro.

Åker förbi några gånger och kollar så blå ärtan står kvar... 

Sen så ringer Andreas och småfnissar, - vore det inte för att jag själv letat efter nyckeln så skulle du få stryk!!

öhhh???  Jag tror att karln är nog den som ska söka hjälp!!!

då har bilbärgaren hört av sig...=)

När han ska vinscha upp bilen på flaket så har han hur det rasslar till vid framhjulet och stannar vinchen..  bilen gungar till varav den börjar låsa upp och låsa sig själv! flera gånger!  Herr bärgare tycker detta är väldans underligt men kollar vad det var för rasselljud han hörde vid framhjulet... och TAAAADAAAAA   ETT STYCKE SVART PEUGEOTÖPPNARE!!  

 Så han bärgade inte peugeot... herr Bärgare är en snäll man och avlämnade bara en nyckel med skev nyckelring till Andreas..=D

pust pust.....  ahhh jag blev så himla glad...!!!  

Tack snälla Andreas för du hjälpte mig... !!!!!!!!!  


Sen var det dax för att se till att dom där barnen ska se ordentliga ut inför kommande skoltermin!!

Hårsalong var bokad och det var två vildvuxna unga damer som fick en omgång med saxen!!

en timme senare så kom det fram två riktiga pinglor.... 

nej nu har jag inge mer att komma med...... 


om 9 år... 10 månader och 2 veckor.... då kanske jag har nå att komma med.. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards