Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

AW och bebis...

Av Nanny B - 26 januari 2013 18:06

Grejjen med att föda barn har för mig vart rätt enkelt. Men att ha symptativärkar är nog värre... speciellt när man inte är i direkt kondition för det!!!

En aningens tidig hemgång från After Work och jag måste skylla på att dom hade ju för farre alldeles för små glas att dricka ur.... på TOK för små!! Klart man var tvungen att häva i sig måååånga !!   ( nu blev det kanske nån för mkt för mig men de erkänner jag aldrig utan skyller på att jag blev tvingad)


Men man kan ju inte ha tråkigt med tjejjerna.... hahahah jag undrar fortfarande hur vi lyckades trycka in oss i det där lilla toabåset trots att det fanns fler lediga??? 

Tack Evelina för att du satte mig i en taxi hem... hahahahah Fullast vinner och jag tror jag kvalificerade mig bra där!! 

Vaknade till när nästa fyllo rasade in ett par timmar senare...Varför kan inte karln bara smyga in och lägga sig tyst bredvid?? Tänder ljuset och mina stackars redan grusiga ögon får en tillfällig blindhet.. 

-sover du???  karlns röst ringer som den värsta kyrkklockan i mitt huvud!!  

- nääää  inte nu, ligger bara här och filosoferar för att det är kul!!!  

och sen fortsatte han med det var det bla bla bla..... och det var det och det var det.... 

karln slutade ju aldrig snattra.... och han avslutar med - ska vi hompa hompa???

Jag bara stirrade på maken och förklarade att ingen av oss är i direkt i fint bruk att ingå sådan aktivitet... 

sååå glööööm det!!   

lite smått förolämpad så gick jag upp och drack vatten.... 

då kom sms..... ryggmärgsbedövning, öppen 3 cm..... 

Men vaaaa faaaan... inte nu... varför??  

min gulliga minsta lillesyster har åkt in på förlossningen och ligger där med värkar...

och gissa om man fick sympativärkar????   litegranna va..!

La mig i soffan .... la mobilen vid huvudet och somnade.

När jag vaknade en stund senare så har ansiktet fått ett fint fyrkantigt märke av mobilen..=)

Hela dagen har man gått och vankat.... och väntat... men tillslut kom den lille gossen...Sebastian!!!

3500gr och 52cm.... 

Grattis Emma och Rickard till pojken!!!







 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

28 januari 2013 10:39

Hm, du var en dålig sambo helt enkelt! Hompa hompa är alltid aktuellt! :D

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Nanny B

28 januari 2013 15:52

Dålig och dålig???
Jag var lite salongsberusad hurru. =D

 
Niklas Persson

Niklas Persson

29 januari 2013 12:53

Hm, jag hör bara ursäkter jag! ;)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Nanny B

29 januari 2013 12:57

;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards