Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Nanny B - 7 januari 2013 23:42

Idag så kollade jag av vad dom där barnen ville ha till middag ?? Den äldre krävde att hon skulle få bestämma.... Jo det ska ju va rättvist !!
Och vad fan säger ungen då??
Fiskpinnar!!! Jag stirrade på henne som om jorden skulle gå under !!
Paniken började krypa inom mig!!
Fisk-jävla-pinnar !!!! Hur min frukost vänder håll i magen och vill komma ut ur det hål den kom in igenom!!!
Mina tafatta försök att få en motsträvig unge att överväga vårt ovanliga middagsval var ju förgäves.
Jamen vi äter aldrig fiskpinnar!! Snäääääälla mamma!!' Dotterns bedjande valpögon kan man ju inte motstå direkt ...
Så hon fick mot min vilja vinna med fiskpinnejävlar ......
Hennes triumferande blick och leende....
Booooojakka!!!!
Så det var bara att rota i frysen...och börja steka!!!' Hela köket stank av något som inte man tvättat på en vecka eller två!!!
Och predikar för sina barn att ALLTID smaka på maten!!!!!!! Whyyyyyy???
Ja det var ju bara att äta en... Jag ville kräkas!!! Nääää ännu värre, slänga mig från de högsta berget, hoppa i den djupaste älven, utmana en kobra..... Vad som helst bara jag slapp den där ströbrödsinlindande illaluktande saken på tallriken!!
Måna tankar for genom mitt huvud om hur jag skulle undkomma den tillfälliga misshandeln!!!
Ahhh jag ger den till hunden!!! äckelpäckelfisken får liksom bara rasa ner i gapet på hunden!!!
Visst ja..... Vi har ingen hund!!!! Attans otur!!!!!
Råka peta ner hela tallriken på golvet?!
Hoppsansa Kerstin !!! Men hallo , potatismos är svårt att få bort överallt och den substansen dominerade min tallrik !
Åberopa en tillfällig akut mättnadskänsla ??! Raaaaaaaaaaap och klappa sig på magen ?!
Familjens blickar vände sig mot mig och på nå vis så kände jag mig besegrad.... Jag va tvungen att äta en jävla fiskpinne!!!
Med tårar i ögonen och en klump i halsen så skar jag upp den första biten....överöste den med potatismos ( hemgjort så klart) handen darrade och ville inte stoppa in gaffel i munnen!!'
Om jag skyndar mig och tuggar fort som fan och sköljer ner med klorin eller aceton så överlever jag !!!
Vad kan va värre liksom!!!!
Sagt och gjort, svalde biten nästan hel med en stor klunk mjölk ( ja mamman i familjen dricker det)
Och va fan händer??! Jag sätter i halsen !!! Baaaaaahj
Frustar som en galen häst samtidigt försöker jag att inte kräkas!!
Familjen rusar fram och dunkar mig i ryggen.. Andas andas ..!!!!
Hur fan ska jag kunna göra det med äckelpäckel i munnen.. ?????Inte fan vill jag ha det i lungorna!!!'
Tårar, ströbröd överallt och ett blodtryck på normal nivå igen så kunde jag viska .. -era idioter !!
Blänger på min oförstående familj ...
- jag avskyr fiskpinnar , väser mellan tänderna och petar in resterande Findusfabrikatet i en hög av potatismos!!! Nej nej nej never ever att jag äter det !!!
Linn som vi vet inte heller gillar fisken kan ibland chockera och äta sånt !!
Chansen va visserligen rätt liten efter min nära döden upplevelse!!'
Hon har under tiden inte sagt ett ljud, bara haft munnen stängd...
- vill du ha mer mjölk Linn??
- mmmmm!!
- mera grönsaker?!
- mmmmm!!
- var det gott?
" gurglande hmhmhm-ljud"
Ungen har mosat in en bit i munnen och vägrar svälja!'
Med all förståelse från mig och jag pekade på soplådan!!
Vilket aldrig jag trodde skulle ske och komma från min mun
-spotta !!!!!

Kvickare än en sill hinner blinka i en galosch så hade hon avlägsnat biten ..
Tack mamma!! Tack pappa !!
Hon satte sig på stolen igen och åt upp varenda molekyl av allt utom fiskpinnen som var kvar!!!
Nej jag gillar verkligen inte fiskpinnar!!
Hualigen....





Av Nanny B - 7 januari 2013 09:25

jag håller på att leka med datorer.... och snart öppnar jag fönstret och POFF...   vinki vinki,,, =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards