Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Gräsänka =D

Av Nanny B - 23 januari 2013 13:18

Att bli gräsänka har sina fördelar ..
Passade på att svettades på gymmet igår.... Jag vägrar sitta i vassen i år med!! Lagom mör i kroppen så hasade jag mig ut i bilen.. Darrade som ett asplöv så startade jag isbiten!!
Började frysa så jag såg väl ut som ett hoppande popcorn bakom ratten..
Direkt till solariumet och grillade fläsket .. För vem vill ju va vitast liksom??
Sen hem... Fuskfoder till barnen!! Dom gnällde inte utan jublande !!
Bredde ut mig i soffan..... Fjärrkontrollen var min!! Bara min!!!
I en nanosekund typ!!
-mamma, jag vill se Hannah Montana!!
Lillan ställde sig för tvn och satte händerna i sidorna!!
Jag kontrade med att städning på sitt rum vore inte så tokigt!!
En blick som kunde döda och så vänder hon sig om och säger "Haj Tivi"
Suck suck suck!!!' Ungen behärskar ju tvidioten!!
Så där låg jag med en totalt obrukbar förbannade tvkontroll och såg dum ut!!
Satte mig upp och försökte komma på "what to do"
Byggde mig en koja av soffkuddarna och dååå minsan blev den lilla tvryttaren intresserad av de jag höll på !!
Men jag deklarerade att det var MIN koja!!! Och hon fick inte vara med! Pillutta dej!!!
Jag hänvisade henne till en liten kudde hon fick sitta på!!!
Julia kommer in och vänder lila fort!!
Hämtar sin mobil och knäpper ett kort !!
-du är fan inte normal!!! Fick jag höra från henne, men det tar jag!
Det var faktiskt rätt mysigt att ligga där och läsa det senaste från Fläskis och Hoppis!
Sen kom fikabesöken ..... Kaffe är bra!!!
Klockan närmade sig sänggåendet....
Och det är nu det inte är kul att va gräsänka....
För att försäkra mig om att jag skulle överleva till morgonen så installerades eldkastare, K-pist osäkrades, yxan innanför dörren och machetekniven under kudden!! Kände mig mästan som en GI Nanny!!! Bring it on!!
Kattlikt ljudlöst smög jag ner under täcket!!! Tog hans kuddar och la dom under hans täcke formad som en kropp, satte min lilla leksaksmops som huvud !! Kommer det en zombie så hoppas jag dom skjuter på dem sidan först så jag hinner in under sängen och hämta en pistol som är tejpad på madrassen!
Sen så inväntade jag John Blund!!
Tamtidam tamtidam.... Oj lite navelludd... ?
Då började ljudet..... Ett slags klick-ljud....klick...........klick ........
Beväpnade mig med pilbågen och hann doppa ett par pilar på några giftgrodor jag just mosat till en fin cocktail !!
Smög mig som en tyst vålnad längs kökväggen, beredd att döda!!!
Steg för steg och jag kände en taggig sak under ena foten... Jag lyfte hastigt ljudlöst på foten, bet mig i läppen för att inte skrika ut min smärta. Tårar som brände under uppspärrade ögonlock. Helvete vad ont det gjorde då!! faaaaaaan!!!Tittade ner med ett ansikte förvridet av smärta!!
Linns hårborste!!! Tänkte grymma tankar om slakt av leksaker och bortryckta barbiearmar!!
Sansade mig och fortsatte jakten på klick -ljudet !!
Klick klick klick ...
Kallsvetten började rinna.. Jag försökte andas så tyst de gick. Hörde mitt hjärta bulta innanför bröstkorgen !
Smyger mig fram till Julias rum där jag lokaliserat att klick-ljudet kom ifrån !!
Klick .... Klick ....
Smyger mig fram och ställer mig redo att avliva någon....
Fumlar efter lampknappen....svettas ännu mer och skakar som ett löv ..
När taklampan väl tändes och jag lovordade inte direkt energilampor!!
En förvånad halvsovande unge sätter sig upp och kisar.
Klick-ljudet kommer från kaninburen!!
Hmmm är den lille gynnaren egentligen en blodtörstande parasit som är förklädd till en söt pälsboll???
Kaninen kisar och ser lika förvånad ut som den halvsittande ungen i sängen!
-ursäkta mamma, men jag sover faktiskt !!! Släck lampan!!
Ungen lägger sig ner igen och jag känner hur allt adrenalin försvinner...
Kaninen var törstig och slickade febrilt på flaskan.. Hmmmm jaja
GI Nanny slapp döda något !!
Gick ut i köket.. Öppnade kylen och jagade något att stoppa i mig...
Aahhh salami !! Vampyrer gillar ju inte vitlök så halva paketet gick åt!!!
Rasade ner i sängen och la mig tillrätta mellan kuddar och eldkastare !!
Hmmm jag undrar om JB tänker komma nångång ???
Hinner lagom blunda så hoppar Kattjäveln upp i sängen.. Blixtsnabbt så drar jag upp min Smith & Wesson och siktade mellan hans ögon!!
-mjauuu? Katten stirrade tillbaka och la sig spinnande tillrätta på mina ben!!
Suck !!!
Jag hann både slåss mot demoner i garderoben, avväpna monster under sängen och äta upp den andra halvan av salamin i kylen innan jag gled in i drömmarnas värld !!!
Om jag var trött i morse???
Tillräckligt för att rusa runt och leta efter nycklarna i jackfickan och mobilen jag hade i handen!!!


Tjing tjing flaggstång!!
Hörde ett israeliskt ordspråk på radion nyss :
Man ska inte gå ut med smör i håret i solen!!!
Jag undrar vad händer då?? ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards