Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

en lördag i januari...

Av Nanny B - 20 januari 2013 00:57

En helt vanlig lördagsmorgon så vaknar man av 6 åringens pladder.. -mamma...-mamma- -mamma--- hur funkar godismaskinen???

Vänta nu här unga dam.... klockan är fortfarande sovmorgon och jag vill helst ligga här och spela död!!!

Den unga damens söta lilla kakhål fortsatte den verbala tortyren och motvilligt öppnade jag en glipa på  ena ögat.. 

-maaaaaaaammaaaaaa klockan är skitmycket ju!!! Pappa är redan uppe!! Linns något upppelta röst i falsetläge skar sig i mina öron.

Jag förbarmade mig över morgonpigga ungar, krig och ond bråd död medans jag hasade mig ur sängen.. hittade på mina älsklingstofflor och släpade mig ut i köket..

Visade hur godisapparaten fungerade och påminde henne om att inte äta Rollokolor  till frukost!

Julia kom och tittade på och snart var det fjärde världskrigen i full gång... Varför ska dom jämt hålla på att tjafsa om saker???  Varfööööör ???  

Förihelvete *svordom* kan ni aldrig *svordom* sams *svordom* ! spelar ingen roll *svordom* *svordom* hur ni än bär er *peeeeeep* åt *svordom!!!

2 barn glodde på mig och den äldste kläcker ur sig

- asså liksom mamma, man får aaa asså typ inte typ svära ba!!! ??????   en något stöttig snart tonårings blick möter min arga och så fortsätter den yngre - allvarligt!! det är skitfult att svära!!!

Men va fan då??  har jag uppfostrat dom där???  det kan aldrig vara mina avkommor!!!

Jag drog mig tillbaka till min buodoir..kröp ner i min säng och drog täcket över huvudet, en liten sovmorgon till skulle inte skada.. la mig till rätta halvvägs på mage och är på väg in i drömmarnas land med halvnaket ögongodis, paraplydrink och en härlig vit sandstrand.....zzzzzzz   

Ja men då hoppar ju kattjäveln upp i sängen och går från benen ända upp på huvudet och tillbaka över ryggen ner till benen igen..... mjauuu mjauuu frrr frrr   mama mamma.. ( ja han kan säga mama) WTF liksom!!  

nu är jag en djurvän..... ibland ......men katten fick en hastig utvisning ur sovrummet med lite hjälp av min ena fot!!! tjingeling kattjävel återkom om ett långt tag!!!  Byt kommun!!  Sayonara......!!!!!

Tänkte att de är väl lika bra att gå upp i ottan då!!!  Satte på mig grinighetsansiktet och gick upp!!!

men de blev jag tvungen att svälja när jag såg att klockan va ju ändå över 9 ... en bra bit över 9 på morgon... nästan så det kan kallas förmiddag!! 

jaajaa fick en kopp kaffe serverad av maken.... sånt gillas !!   Förmodligen hade han sett grinighetsansiktet och för sin egna överlevnad så visste han vad som skulle göras!!!

lite senare på dagen då vi blev barnlediga bara så där,  så sa jag åt maken att en mindre tuktning av hårmanen på skallen skulle inte skada

..Efter en mindre shoppingtur var vi xx dollares fattigare men jag var överlycklig...

jag fick dom där snygga stövlarna som jag gluttat på... och nu var dom på rea.... Jippiekaaayyyjeeej.. Dock såg nyklippte maken mindre road ut när han bestraffade sitt kreditkort!!! 

Det fick han hala upp en gång till när vi kom på att vi köper ett nytt husdjur till Linn som hon velat haft så länge.

Hamstern är ju halvvägs in i pärleporten och den dagen lär det bi storgråt och tandagnisslan!!!  För att kanske mildra den enorma framtida sorg så inhandlades en gnagare som härstammar från Syd Amerika där den anses vara en delikatess... mer modernt kallad Marsvin!

Den lille gynnaren har stamtavla.... jorå det är ingen vanlig gnagare, utan en väldigt fin en!!! 

Men den lär inte sluta som middag hemma hos oss iallafall.... Lyckan var total för en liten unge på 6 år... hon har nu 2 husdjur... =D

kvällen avslutades med diverse kaloririkt mums mums ... suck.. jag och laktos kan inte hålla sams... luften går liksom ur mig... 

Råkade bara lyfta ena skinkan och vips så fick hela soffan för mig själv. familjen försvann ut i hallen. där stod dom och håller för näsan och kallar mig för äcklig???

Jag ser totalt oförstående ut och försöker skylla på tårtan!! Det bara kom och näämej ojsan vad har jag ätit??

Men tillslut kom dom smygandes tillbaka utrustade med parfym, sjal runt huvudet och hot om avsätta mig som mamma!!!

Jag tyckte dom var jättedumma!!!


nehepp....    

kanske ska ta och sova en stund.... 

tjing så länge, 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards