Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Nanny B - 19 oktober 2011 21:45

Jodå.. det märks kanske att jag har annat för mig om dagarna.

 Wordfjöööd... suck klart beroendeframkallande .. trodde aldrig att jag skulle hamna i de bokstavsträsket!!

Stallet, min stora bruna prins har haft en kortare vila och jag med för den delen... jag har fortfarande ont i ryggen och inte kunnat rida eller motionera i hela taget!!  . ( och där ökade Nannys vikt med 3 kg)

Ungarna... Tonårsgrabben har börjat övningsköra, dock inte med mig för jag fixar inte det! Skulle nog dra in studiebidraget för all framtid för tålamod med sånt, det har jag inte!!

En förpubertetshumörs tjej    är inte heller roligt att ha under sitt tak.. Ibland så önskar man att man fick stänga in dom i en garderob i ett par timmar för att dom ska komma ut och vara änglasnälla igen!!  


Minstingen i familjen är ju en vers för sig... jag höll på att koka dagens middag och den lilla fröken sitter på en stol och åmar sig.  Enligt henne själv så höll hon på att dö för det kunde man göra om man inte fick mat!! 

Jag sa att hon fick minsann vänta för det spelar ingen roll hur jag gör så blir inte maten klar fortare.  Då lägger hon ner huvudet på bordet och blundar.

- inte sova Linn, säger jag bestämt!

- jag sover inte, jag är död, kommer det från det arma barnet.

Då förklarar jag igen att maten blir inte fortare klar trots att jag försökt med hokus pokus, trolla med knäna och ett och annat simsallabim... ( Tobbe trollkarl skule bli rätt avis om han såg mej)

- här, säger jag och visar henne ett vanligt papper som ligger på bordet, ÄT DETTA!!  

Ungen väcks från den döda leken och glor på mig med en viss misstänksamhet.

Jag river av en bit papper och stoppar den i munnen, tuggar och sväljer.  ut med tungan och lappen är borta. ( läs i gommen) 

Ett par stora bruna ögon betraktar mig med en viss förtjusning blandat med " du-är-inte-klok"-blick....  Blicken vandrar från min öppna mun till ett sönderrivet papper och tillbaka..

-mamma, du kommer ju bli sjuk, konstaterar hon och jag försöker dölja den äckliga papperslapp som sitter i gommen samtidigt som att man hålla sig från att gapskratta..

När jag vänder mig om till spisen igen så åkte den ut... och det såg hon inte!!!

Medans jag gör klart maten så ser jag hur den lille funderar och  smått river av en papperslapp... hon studerar den noga och tillslut  åker den in.. och ut lika snabbt.. hahahahaha

- Nej fy fan vad det här va äckligt, säger hon hahahaha

Jag känner att jag är klart överkvalificerad för att ta emot priset som årets mamma...

När jag ändå delger er information om barnen så jag kan väl ta karln i samma veva....

han luktar... han stinker.. hans fisar luktar värre än död, förbannelse och annat som jag inte ens kan stava till....

Vaknade upp en natt och skulle smyga in under hans täcke för jag frös liten grann.... öppnade ena hörnet och då kom ödören.  Jag trodde att vinterkräksjukan är det värsta illamåendet men den ligger i lä,,,   

Här försöker hans älskade hustru smyga in under täcket för att få lite gos och då försöker han döda mig!!!  Jösses...

jag ska nog börja servera rosblad blandat med en skvätt Hugo Boss i hans mat..

Klagar han på att maten smakar märkligt så får man ge han svartpepparkvarnen !!!  - Här peppra på du!!!

nehepp...

SÅ LÅNG ... SÅ LÄNGE!!!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards