Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Nanny B - 8 oktober 2011 08:05

Jorå... senaste dagarna har ju vart smärtfyllda... Att ha ont i ryggen är ingen succe direkt och man har kanske vart lite gnällig. fast bara lite.... 

Har legat som en fet amöba i soffan med en chokladkaka... Lyx kanske en del tycker, men att ligga där som värsta divan och tro att nån ska passa upp på en grusades ganska snart.  Jag var sååå ensam och det va sååå synd om mig för det gjorde  ju ont så fort man skulle få upp bakvagnen ur soffan.. men snart insåg jag att små korta promenader gjorde en gott och det har faktiskt gått över fortare än jag trott från början.  

Va ut till stallet en sväng och Julia fick mocka... mohahaha ibland är barnarbete bra!!  fast å andra sidan så hade jag ett mindre straff att ålägga ungen så det fick bli att göra rent grisiga hästboxar!!.. Hade ju planer på att rida men det sket sig de med.. Finaste Frippen blev omhuldad och pussad på... När jag sen skulle mysa med brorsan hans så blev det surt... han drog med tänderna längs boxgallret och la öronen bakåt.. Han glodde på mig en en blick som sa " INTE GOSA MED ANDRA HURRU"  och hur jag än försökte förklara att hans bror inte skulle behöva sova med kläderna på, så vänder han på sig och visar upp sin fina svans.. hmmmmm   svartsjuk???  Ja litegranna.. 

Gick ut och kikade på terrängträningen och då kommer de en liten ponny rusandes.. hmmmmm och vad är dom där två som tog ut henne då???  jooo långt bort på grusvägen hörs en jämmersång som i ökade i ljudnivå ju längre mot stallet dom kom... hahahahahah

Welsh mountainponnyn ville gå hem lite fortare än småglina och så blev det!!

Sen har det inte hänt så mycke mer..... glott på tvn dagarna i ända känns det som förutom att jag åkte hem till Nettan och kopplade ur hennes trasiga torktumlare från väggen... 

ja nu har jag inte mer att skriva om ..... 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards